Gjest Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Datteren min er 5 år. I ca 1 mnd nå så har hun hatt ca 8-10 slike prikker. De er på størrelse med en "tusj-prikk" og hever seg litt ut fra kroppen. Har trodd det var noe svetteutslett, eller uansett noe som ville forsvinne av seg selv... Hun har heller ikke hatt vondt eller klødd av de. Men i kveld sa hun at hun hadde vondt, og da var det som en av de hadde "sprukket". Så på en måte ut som en kvise som sprekker og det kom litt "puss" ut av den. Den var også blitt litt større og var rød og hoven. Vi skal selvfølgelig til legen i morgen, men det hadde vært kjekt å vite hva det kan være, slik at jeg ikke trenger å bekymre meg/tenke på dette hele tiden... Noen som vet hva det kan være...???
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 hmm, aner ikke hva det kan være, men vil ikke tro det er noe farlig utslett man skal bekymre seg for er egentlig ikke utslett men små blodutredelser under huden som ser ut som nålestikk, forsvinner prikkene når du trykker på de er det ikke noe å tenke på sies det. Har hun spist noe nytt? eller hatt på seg et nytt plagg? nytt vaskemiddel?
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 kan det rett og slett være kviser? ....men egentlig merkelig med så mye...
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 leste her... kunne høres litt ut som brennkopper da... http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322476
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 søk på bilder av brennkopper da? se om det ser likt ut? isåfall så er det veldig smittsomt har jeg hørt så da burde ingen av dere være nær det..
ApriIbaby Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Kan det være noen småinfeksjoner i huden, eller kanskje sopp? Neppe noe å være redd for.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Jeg måtte jo inn å sjekke selvfølgelig... Datteren min lurer fælt på hva som går av meg nå som kommer med et glass og trykker på "klumpene" hennes. De forsvinner ikke når jeg trykker på de. De har jo vært der såpass lenge nå så jeg kan ikke sette de i sammenheng med ny mat/plagg. Mannen min sier nå at de har vært der mye lengre enn 1 måned, i alle fall 2. Jeg tror heller ikke at det er noe farlig, men det er jo veldig ubehagelig for hun nå som en har "sprukket". Sprekker alle nå så vil jo hun få det veldig ubehagelig. Tar en tur til legen for å sjekke det ut i morgen...
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Kviser tror jeg ikke det kan være... De dukket opp akkurat samtidig og er på samme sted hele tiden. Og de ligner ikke på kviser i det hele tatt.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Den glasstesten er litt dum fordi hvis det er sår eller klumper utenpå huden så vil det ikke forsvinne når det blir trykket på bestandig. Som jeg sa i det andre innlegget så er "farlig" utslett under huden og kan ikke kjennes utenpå som rugler o.l. Hun har ikke hatt tegn til atopisk eksem før? jeg kan få sånne "anfall" hvor det blusser skikkelig opp, da kan det bli betent og se ut som små kviser der jeg har utslett..
ApriIbaby Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Kan være sopp. Det kommer av og til som røde flekker. Da er gjerne de og huden rundt ganske blank
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 skjønner at du blir urolig, men tror heller ikke det er noe farlig. men som du sier. greit å få sjekka det da!
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #12 Skrevet 15. juli 2007 Brennkopper er det ikke. Det har vi hatt en runde med for noen år siden. Ikke likt det i det hele tatt. HELDIGVIS!!! Det er noe dritt det!!!
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 Ja, det kan være noe slikt. De er tydelig blanke... Da får vi vel noe krem å smøre på da...?
Gjest MammaTil3 Skrevet 15. juli 2007 #14 Skrevet 15. juli 2007 Høres jo ut som molusker da, egentlig ufarlig, og forsvinner etterhvert av segselv - samtidig skal de visstnok være smittsomme. kvise/vortelignende om jeg ikke husker feil.
ApriIbaby Skrevet 15. juli 2007 #16 Skrevet 15. juli 2007 bilde av molusker: http://www.kjerringrad.com/molusker-335.html
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. juli 2007 #17 Skrevet 15. juli 2007 er det sopp får du sikkert en krem ja. eller bare beskjed om å kjøpe canesten på apoteket. men det finnes også en annen krem som skal være mer effektiv... ikke på resept den heller.. jeg fikk nemlig ett skikkelig utbrudd i fjor sommer, og canesten hjalp ikke.. hadde gått for lenge med det.. fikk vagitorer på resept og beskjed om å kjøpe denne andre kremen (som egentlig var mot fotsopp stod det på den..) det hjalp bra! lykke til hos legen!
Mille** Skrevet 15. juli 2007 #18 Skrevet 15. juli 2007 Høres akkurat ut som noe storesnupp har hatt, og vi prøvde til slutt å få akuttime hos legen pga at de vokste og begynte å klø, gjøre vondt og sprikke, hun hadde bak knærne da. Fikk ikke komme til lege, legesekretæren vurderte det ikke som akutt nok så vi fikk time 14 dager senere. Hennes prikker har kommet og gått i ca 6 mnd, og da hadde hun ingen prikker så han kunne jo ikke si noe da, men han ble irritert på legesekretæren som hadde nekta oss å komme. Fikk beskjed om å komme tilbake på akuttime neste gang, men hun har ikke hatt de prikkene etter det, tror de har forsvunnet for godt. ) Når vi forklarte hvordan de var til legen så skjønte han ikke hva det kunne være.Få en time i morra du. )
~~DoraDora~~ Skrevet 15. juli 2007 #19 Skrevet 15. juli 2007 Det er nok utslett pga hud som gnisser mot hud... innsidene av lårene hennes som gnisser mot hverandre. Typisk på sommeren, når en ikke har bukse på, men feks går i kjole. - Strø på barnepudder... det kan hjelpe :-)
..idyll Skrevet 15. juli 2007 #20 Skrevet 15. juli 2007 Det er nok mollusker Ikke farlig og veldig mange barn får det. Det er et virus og blir borte etterhvert. Legen vil antagelig si at det ikke er noe å gjøre med det. Min datter fikk det på magen. Vi ble kvitt de ved å rispe hull i de (brukte neglen bare så de begynte å blø litt) Så brukte jeg Tea-tree stick (dekkstift) som du får kjøpt på bodyshop på prikkene i noen uker..vasket og tok på dette morgen og kveld og så ble de borte! Lykke til, jeg hadde brukt TeaTree i allefall, det er sikkert ubehagelig å ha det på innsiden av lårene. Lykke til
Bettybu Skrevet 15. juli 2007 #21 Skrevet 15. juli 2007 Sikkert mollusker.....de kan se ut so store kviser Smittsomt, blir borte av seg selv innen 2 år?? Tror jeg jeg har lest... Kan virke MEGET ubehagelig...
BettyBoob Skrevet 15. juli 2007 #22 Skrevet 15. juli 2007 gutten min hadde mollusker på hodet da han var 5 mnd. Gikk bort etter ca 8 uker. kom puss ut, så nesten ut som kviser. De kan fjernes hos legen hvis de er veldig plagsomme!! kan ta opp til 2 år før de forsvinner ja. Er et virus, i samme familie som vorter.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #23 Skrevet 15. juli 2007 Ja det er nok mollusker hun har fått stakker. Ser ut akkurat som på bildet. Tusen takk alle dere kloke jenter på DinBaby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå