Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan rett å slett ikke være ett godt tegn..Blodet er knallrødt tykt slim,

Har vondt i magen.Får ikke noe hjelp på legevakta så jeg må vente til i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon. Har blødd siden fredag. Begynte med litt brunaktig blod, men nå er det mensenliknende. Har ingen smerter. Håper jeg kommer meg inn på ultralyd imorgen, var ingen hjelp å få på legevakta nei. Jeg er 8 uker på vei og svangerskapet har vært helt normalt til nå. Har et lite håp om at det fortsatt er liv der inne ennå:)

Skrevet

Drit i legevakta å dra på sykehuset du.. Du kan jo ikke vente til i morra, da blir du jo sinnsyk!!

Veit sånn delvis åssen du har det,jeg fikk litt brunt slim da jeg var 7+3, men det gikk helt greit.. Jeg dro ikke til legevakta,men hadde jeg blødd som deg hadde jeg ikke tenkt to ganger en gang..

Skrevet

har du vært på legevakta eller bare ringt de? de kan ikke nekte deg hjelp. hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg har blødd hele tiden jeg.begynte med brunaktig utflod så hadde jeg en styrt blødning for 3 uker siden med masse friskt blod og en stor blodklump. Var på sykehuset dagen etter og så ett bankende hjerte. Jeg har ett hematom på livmoren som gjør at jeg blør og dette er visst ikke uvanlig. Går på kontroll hver uke og skal dit på torsdag. Forrige uke var spiren 2.5 cm og hjerte slår fortsatt:)

Er veldig nervøs siden jeg hadde en MA i februar. Har faktisk en litt dårlig følelse nå..gruer meg til torsdag... Men går vel bra...er 10+1 i dag om alt er riktig så da er det hvertfall ikke så lenge ti 12 uker:)

Gynekologen på sykehuset sier at det er normalt og blø og så lenge det ikke er store smerter sammen blødningene er det nok ikke farlig.

Om du er veldig nevøs kan du jo be om en UL for å berolige deg litt.

Masse lykke til med deg og den voksende spiren :)

Klem klem

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ringe enten gyn.pol eller akutten på sykehuset hvis jeg begynte å blø etter at de trodde jeg hadde hatt en MA, noe jeg antakelig ikke hadde. Men hadde jeg blødd sånn som deg hadde jeg ringt sykehuset og bedt om å få snakke med vakthavende gynokolog. Det er bedre å ringe enn å gå å lure på om noe er galt.

Skrevet

Uff forstår hvordan du har det. Da jeg mistet i MA i fjor og begynte å blø, fikk jeg heller ikke noe hjelp av legevakten. De var bare kalde og sa at det kunne være en abort og det var ingenting de kunne gjøre med det. Kontordamene på legekontoret var heller ikke noe hyggeligere eller mer oppmuntrende når jeg ringte dit dagen etter. Så jeg gikk rundt å blødde i 4 dager før jeg fikk noe hjelp. Da fikk jeg snakke med fastlegen min ( som er en veldig hyggelig og grei lege. Har aldri hatt en mer forståelsesfull lege jeg ), som sendte meg rett til ul.

Jeg har hatt brun utflod i 2 dager, og er veldig engstelig selv nå. Men jeg må jo bare vente å se til det jeg evt begynner å blø da.

Ring til fastlegen i morgen, forlang å få en time eller henvisning til ul.

Håper det går bra med deg og at du ikke mister.

Skrevet

Takk:) Nå ble jeg litt roligere hvertfall. Men jeg er helt nødt til å få UL for å være sikker på hva som skjer. Håper det ikke blir noe problem å få det til imorgen. Kan ikke gå slik uten å vite! Må vell ringe fastlegen slik at han kan ordne en UL på sykehuset.

Skrevet

Gå rett til akuttmotak for gravide på sykehuset nå med en gang!!De har ikke lov til å avvise deg hvis du først er kommet dit. Ikke ring på forhånd. Dette rådet fikk jeg av jordmor på helsestasjonen som hadde jobbet mange år på føden. Jeg har vært i samme situasjon som deg. Begynte å blø i uke 7 og blødde med jevne mellomrom til uke 17. (Det har sluttet å blø er i uke 20)Legen på legevakten sa bare at det enten var dødt eller levende, ingen ting han kunne gjøre, måtte bare se til å roe meg kraftig ned. Senere har jeg dratt rett til sykehuset, og der har de tatt i mot meg og tatt ultralyd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...