Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 hvorfor bader utlendingene med klær?? De kommer jo i flokketall til et badeland, hvorfor har de ikke med badetøy??? Om de ikke har lov og vise kropp (i tråd med dems relgion) hvorfor ikke da velge noe annet enn olabukser og skjorter? Det er jo ikke akkurat delikat at folk trekker enda mere bakterier til bassenga enn nødvendig? Det er mange nordmenn der også som bader i tshirte og singlett, men aldri i bukse, genser og sokker, OG sånn sjal på hodet? Ikke hadde de med skift heller, så det ut til.... Er ikke meningen og virke rasistisk, for det er jeg ikke, men kan dem ikke ha på noe som de ikke har gått i hele dagen i forveien i det minste?
Pittamitta Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Æsj og fyyy:-(.Rart ikke noen reagerer som arb der.er ikke rasis jeg heller,men kan jo bli litt av ting som skjer rundt omkring....
trulta er i uke 25 :) Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Trodde faktisk ikke det var lov til å bare i masse tøy jeg..
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 nei det trodde ikke jeg heller.. men det kom en gjeng, unger og voksne, på sikkert 10-12 stk...ungene hadde badetøy, men de voksne kasta seg ut med klærne på... ho ene hadde på seg olabukse og penskjorte også.. ikke noe jeg ville valgt til sånt.. Men men... Så mye av det når jeg var der for et par uker siden også...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 æsj så ekkelt, og ekkelt hadde det vært om det ikke var "utlendinger" som gjorde det også... isj. Synes det er ekkelt med folk som ikke dusjer før de går i offentlig bad også jeg. *grøss*
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Japp, det var derfor jeg poengterte at det var mange nordmenn som også bada med tskjorte, men ikke fullt påkledd... bakteriebombe!
eva luna Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Æsj sier jeg bare, æsj og dobbeltæsj!!! Synes det er merkelig at ingen av de som jobber dere nektet de å bade med klær på, og man bruker da virkelig å dusje før man bader i basseng. No mistet jeg all lyst til å dra på badeland..
Gjest -<<- Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 "Utlendingene" bader ikke med klær. Noen muslimer og noen andre mennesker gjør det. Noen av disse er utenlandske. En del muslimske kvinner tolker sin religion dithen at de ikke kan vise ting som ankler, håndledd, hår etc. i offentlighet, og vil dermed bade med tøy på. Personlig har jeg aldri sett noen velge å bade i jeans og skjorte, men jeg gjetter at det er en personlig smakssak. Og er forsåvidt enig med deg i at det virker snodig om et badeland tillater at hverdagsantrekket benyttes i basseng.
Papira Mou Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Det er ikke rasistisk i det hele tatt, det du sier, men helt horribelt. Æsj!!! Var det kvinnene som badet med klær da, ikke mennene vel? Jeg vet at muslimske kvinner ikke får vise bar hud hvis andre menn er til stede, men menn??? Det er vel bare en unnskyldning for ikke å kle av seg... Men de i parken burde jo gripe inn her da, sørge for at det finnes et sted de kan skifte til rene klær som de kan bade i OG dusje før de hiver seg uti...Ellers er det jo bare brudd på hygiene forskrifter?!?
Conni Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 Når jeg var på Kypros forrige sommer så var det noen muslimer(regne med de var det hvertfall) på hotellet vi var på også. Kvinnene og jentebarna badet i bassenget og gikk med hel dekkende klær som lange kjoler og strømpebukser og skaut. Måtte være forferdelig varmt, var sikkert langt over 30 grader!
Gjest -<<- Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 I høye temperaturer vil en naken person absorbere bortimot dobbelt så mye hete som en person i løstsittende, lette klær; noe som er deler av årsaken til at f.eks nomadiske folk i Sahara har det med å gå med både kapper og hodeplagg.
minimy m Emma & Emil! Skrevet 15. juli 2007 #14 Skrevet 15. juli 2007 Jeg jobber i en svømmehall, å har hatt noen av disse som kommer i masse klær å skal bade... Vi må bare jage de ut igjen,,!! Er rett å slett uhygenisk! Rart det ikke var noen som sa i fra i sommerland i grunn!
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2007 #15 Skrevet 15. juli 2007 takk for bra svar (siden jeg igrunn lurte litt på dette også..) mennene også badet i klær. Noen litt mer klær enn andre, men ja, det var nok kvinnene som var mest tildekket, og jeg antok at det hang sammen med relgion, men hvorfor ikke da ta med skift? de badet i de klærne de kom med.... og dette virket på meg som helt vanlige hverdagskler.. men da fikk jeg jo litt fornuftige svar også )
Lille Filur Skrevet 15. juli 2007 #16 Skrevet 15. juli 2007 Jeg synes du skal skrive et brev til dem og forlange å få et svar på hvorfor de tillater slik påkledning i et badebasseng. Om de har tenkt på hygiene og slike ting... Æsj, det er ekkelt og ureinslig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå