Gå til innhold

Blokkert milt, ang soneterapi (samme som ass. befr)

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva blokkert milt vil si er akupunktør selv og har vel aldri brukt det ordet, men er det en blokkering i milt energien skal det da være mulig å få løst opp denne.... Milten har mye med graviditet ol å gjøre, de som mister gang etter gang kan lide av svak milt energi, mens blokkert milt energi kan gjøre det vanskelig å bli gravid...

Men for en vanlig lege tror jeg aldri han vil se noen sammenheng mellom milten og graviditeten, mens den i alternativ medisin har mange funksjoner!

Hvor bor du, kan i allefall anbefale en dyktig akupunktør i hokksund.

Tusen takk for svar Tjorven.

Jeg bor i Oslo. Akupunktøren/soneterapauten min sa at jeg har blokkering i milten, at hun kunne se de på anklene mine at de var litt hoven. Det var ikke mye sa hun, men litt. Har vært til 7 behandlinger nå, og ser ikke noe forskjell på anklene mine, og akupunktøren sier at den ikke er borte. Har prøvd å kutte ut melkeprodukter, men ikke så lett.

Kommer jeg aldri til å bli kvitt den?

Takker for svar :-)

Vi lsi at jeg aldri har vært gravid, og dermed ikke mistet spiren. Er nok sambo min som har gjort at jeg ikke blir gravid, men nå er jo vi igang med 2 forsøk på ass.befr, og vil ikke spolere det pga jeg har en blokkering.

Er det forskjell på blokkert milt, og svak miltenergi?

Ja forskjell på det, svak milt større sjanse for å miste sånn sett. Du burde vel hamerket noe etter 7 behandlinger?? Men blokkert milt kan jo gjøre at du ikke blir gravid om det ikke bare er svømmerene sin skyld.

Om det ikke hjelper med fotsone ville jeg prøvd akupunktur. Fotsone og øre akupunktur kan hjelpe mot så mangt men er mere refeksologisk behandling. Dvs at klemmer du på milten så får den ett spark i "ræva" det samme med øreakupunktu. Mens ved tradisjonell kinesisk akupunktur flyttes energier i større grad om nødvendig og innimellom må det til!

Annonse

Hei igjen.

Hun har sagt at milten min er litt blokkert, så da har jeg vel vanskeligheter med å bli gravid. Hun setter nåler også i øret ja, og nå har jeg gått med nåler i øret i 2 uker for milten. Vet ikke om hun gjør noe med galleblæren, er det bra også da? Hun setter jo nåler også, så får prøve det mer enn forsone kanskje?

Er dette mulighet å få opp, eller er det noen som har blokkert milt for alltid?

Tusen takk for svar Tjorven, godt å ha en "nøytral" å få råd av. Jeg føler jeg bare har betalt penger ut i løse luften når det ikke har skjedd noe bedring.

Klem

Jeg ser ingen grunn til at man ikke skal få løsnet opp en blokkert milt! MEN den blokkeringe bør begynne å løsne etter 7-8 behandlinger, kroppen trenger ikke da å være i balanse enda. Men akupunktører jobber forskjellig, det er 5 ggodkjente skoler i norge, og flere av de jobber ut fra forskjellige prinsipper. Ingen er dårligere vil jeg si men hvis du skulle vurdere å bytte etterhver ville jeg valgt en utøver fra en anneskole som kanskje vinkler behandlingen på en annen måte som kan passe deg bedre...Det er akkurat som kiropraktorer, de er alle "godkjente" men jeg var innom flere før jeg fant han som kunne hjelpe meg :-)

Jeg f.eks er ikke for permanente nåler i øret, punktet og energie vil etter hva jeg har lært begynne å gå uten om punktet, likevel vet jeg mange som har brukt dette med hell . Jeg personlig jobber mest ut i fra de femelementer, mens andre jobber mere ut i fra noe som kalles de 8 prinsipper...

Den akupunktøren jeg selv bruker holder til i hokksunn (setter nåler på meg selv modning ol men veldig vanskelig å stille riktig diagnose på seg selv)

http://www.5-elementer.no/Start/start.html

her er internett siden til "min akupunktør om du skulle vurdere å ta turen til hokksunn :-)

Hei!

Tusen takk for svar! Lurer på en ting, ang at jeg er hoven i ankelen, er det noe som går vekk når blokkeringen er vekk?

Skulle prøvd den akupunktøren, men du vet vel ikke tilfeldigvis om en flink en i Oslo? :-)

• 2 uker senere...

Jo det er mange flinke i oslo men synes det er vanskelig å anbefale noen jeg selv ikke har første hånds erfarning, med, men jaeg kan forhøre meg litt også. Hoven ankel KAN komme av blokkeringen, men det er veldig mangemeridianer som går i foten, eks blære lever milt osv... Skal sjekke opp litt og er jeg treg til å svare send meg en personlig melding!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...