Gå til innhold

April: Er det mange av april-barna som har sluttet med bleie ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke i det helet att :oD Her er det mer enn nok med å bli venn med doen foreløpig. Men fremskritt skjer jo - nå tar hun selv initiativ til å skifte bleie når hun har bæsjet, og sier også noen ganger i fra når hun må/tisser. Men hvis jeg spør om hun skal gjøre det på do er fortsatt svaret nei, så da drøyer vi litt til. Men håper vi blir kvitt bleiene i løpet av året i alle fall.

Nope. Men hadde jo håpt å begynne i sommer, når "ungene kan løpe ute i hagen uten klær" -HAha... Da kommer nok barnevernet og tar oss..-i dette været... Så ser ikke ut som det blir den store avvenningen i sommer likevel. Får se til neste år, om vi ikke nærmer oss målet da. Det haster ikke for min del.. :)

Her begynte vi på alvor med bleie slutt om fredagen som var og i dag har hun gått uten bleie hele dagen uten å ha en ulykke. Hun har gått på potten hele tiden og er så utrolig stolt når hun er ferdig.

Så vi er vell nesten ferdig med bleie på dagtid, men bruker fortsatt på natten.

Annonse

Me har prøvd - men LillePia nekter å gå på do på komando.

Helt greit når hu får bestemme selv, eg kan høre henne på badet, setter ringen oppå - da får eg lov å sette henne oppå, men må gå ut for hun vil ikke ha meg der.

Og når eg da må bytte opp i mot 10 bukser på en dag så må eg vel bare innse at dette tar litt lengre tid enn ka eg hadde trodd. Storesøstera slutta med bleie da hu var 2 år og 4 mnd.

Eg tar heller opp kampen når eg kommer meg i orden i huset - her ler svigerfar og dei to store av henne når hu gjør i buksa, gjør ikke ting lettere når hu tror at alle andre syns det er moro når hu gjør i buksa. Nei så etter skole strart settes det i gang - da har eg bare minste frøkena hjemme som eg kan konsentrere meg om.

Her sitter vi på toalettet ca 1 gang til dagen når hun selv spør etter det. Ikke alltid det kommer noe, men hun har både tisset og bæsjet på toalettet... Potta setter hun seg ned på og reiser seg etter ett sekund, så den har vi parkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...