Gå til innhold

Soppinfeksjon og Mycostatin-kur

Anbefalte innlegg

Jeg og min gutt på fire uker har nå fått behandling med Mycostatin (salve til meg og mikstur til pjokken) mot soppinfeksjon/ trøske i litt over ei uke. Hvor lang tid skal det ta før dette virker? Det svir fortsatt ganske mye under og etter amming, og jeg begynner å bli bekymra for om jeg er ett av disse tilfellene hvor kuren ikke funker.. Og én ting til: Hvordan vet man om soppen har gått over i melkegangene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9844456-soppinfeksjon-og-mycostatin-kur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff kan det ta så lang tid før det er borte? Vi har nå tatt kuren i over to uker , og syns enda at det er litt hvitt på tunga til babyen. Jeg bruker samme miksturen på brystene, hørte ingenting om at det finnes en salve jeg kan bruke. Heter den det samme??? Det må jo være mye bedre med salve på brystene, synes det blir så mye kliss med miksturen og lang tid før det tørker. Hvis det tar så lang tid før det går bort bruker man jo myye peng på det. Hver miksturflaske kosta jo 230 kr mene jeg å huske, og vi har brukt to og begynt på den tredje nå... Hvordan merker dere soppen/trøsken på brystene. Jeg synes ikke det har vært noe særli hvitt (vet ikke om det skal det heller). Men har vært veldig glatt(blitt bedre nå), og stikkinger i det ene brystet (noe som også er gått over). Er så lei, nesten så jeg vurderer å slutte å amme..tenker at det kanskje tar så lang tis før det går over pga at det smitter frem og tilbake..

Annonse

Her brukte jeg bare mycostatin mixturen til henne og meg. Smurte litt på etter amming på det brystet hun spiste fra da. Smurte meg ikke på natten. Vi holdt på i ca 12 dager, så var trøsken borte.

Men, det er viktig med renslighet så lenge trøsken er der. Bruk engangsinlegg og bytt etter HVER amming, dusj 1, gjerne 2 ganger daglig. Håper dere alle blir kvitt den fort, det er noe drit.. Husker jeg svei som bare pokker... var sååå herlig å bli kvitt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...