Gå til innhold

Må alle ha Utskraping eller?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle må ikke ha utskrapning. Sikkert litt individuelt hvordan de vurderer dette, men jeg tror det er en grense på ca. uke 9-10 hvor de foretar utskrapning for å være sikker på at alt kommer ut.

Det er også forskjell på SA og MA. Ved spontanabort kommer normalt det meste ut av seg selv, og etter ultralyd kan man se at alt er ute. Da slipper man utskrapning (med mindre man har rester igjen). Ved missed abortion kommer det ikke ut av seg selv. Da kan man få piller som setter i gang "prosssen" (slik at man i prinsippet får en spontanabort) eller man kan få en utskrapning. Jeg fikk oppdaget MA i uke 11 og legen mente det var best for meg å få en utskrapning, slik at jeg slapp å vente på at kroppen ordnet opp selv. Jeg var også veldig redd for narkosen, men synes faktisk det var veldig deilig.... :-)

Jeg hadde en sa i uke 10+3 og legen anbefalte meg og ikke ta utskraping grunnet mulighet for å bli infertil(ikke kan bli gravid igjen).

Fikk 2tabl som skulle trekke livmoren sammen igjen og gjøre det slik at "restene" skulle komme ut..

Men, hør med jormor/legen hva han/hun mener.

Og om du er redd for narkose så kan jeg med hånda på hjertet si at det er deilig å falle inn i søvn :)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...