Gå til innhold

Hmmmm.. Hjelp meg litt igjen damer...

Anbefalte innlegg

Gutten min spiser ALTFOR mye.. Og jeg vet at de godt kan gråte uten at det er sult, men jeg har jo blitt litt kjent med han etterhvert, og han er jo fortsatt såpass ung at han ikke har selvregulering, men han stopper når han er mett og spytter ut flaska.

Greia er at de to siste døgnene så vil han ha mat HVER time.. og økedøgn er jo ok, men han spiser 130 ml til hvert måltid. er ikke det litt vel mye?

Helsesøster sa at jeg måtte gi han så mye mat han ville ha. Så ofte han vil. men nå veier han 4,7 kg, er 5 1/2 uke gammel, og spiser altså 130 ml hver time.

Han har ikke vondt i magen lengre, er kjempe blid og fornøyd den timen han er mett, men så er det på'n igjen...........

Har prøvd med smokk, sutte på lillefinger, bære han rundt mens jeg går, trille, synge, alt, men han roer seg kun når han får flaska. (Om han ikke er sulten så liker han å sutte på sutt eller lillefinger, men om han er sulten så blir han skikkelig sint når jeg tilbyr dette)....

Og siden jeg ikke har så mye melk, så blir det jo MANGE flasker med mme nå.Syns å huske at noen snakket om at det er en max grense for hvor mye mme de skal ha i døgnet?

Noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9842871-hmmmm-hjelp-meg-litt-igjen-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen! Fint å høre at det går så bra med dere, og at du har samme effekt med færre pumpinger. Det fortjente du!

Og så har du visst fått en liten storspiser:-)) Maksgrensa for nan er 1 liter i døgnet. Veier han 4,7 kilo nå skal han ha ca 700 ml i døgnet, ifølge "150 ml pr kilo unge"-nøkkelen.

Når det er sagt: unger er jo så forskjellige! Et gjennomsnitt er jo sammensatt av en haug unger som spiser mer enn det og like mange som spiser mindre enn det:-) Men spiser han allerede mer enn en liter om dagen av mm og mme tilsammen, bør du nok ta deg en prat med helsesøster.

Max grensen på mme,og det er bare hvis han spiser mme,er 1 liter i døgnet,men siden han får mm også,så er det ikke sikkert att han overstiger den grensen..

Har du sett etter det?

Det gjør heller ikke noe om han overstiger den grensen noen ganger,men det er bare ikke bra i lengden da det kan gå utover nyrene hans.

Så er stor forskjell om han spiser over grensen i flere uker enn i bare noen dager.

Kan nok være økedøgn også,om kanskje en dag eller to,så spiser han mere til hvert måltid,men ett par måltider mindre.

Magesekken skal utvides.

Hadde selv en stor spiser på mme,og fikk beskjed om att jeg kunne prøve med litt vann i mellom måltidene.

Annonse

hei, takk for svar.

han spiser jo til sammen over 3 liter i døgnet, og jeg produserer ikke mer mm enn ca 5 dl hvert døgn, så ja, det blir store deler mme...

har prøvd å gi han litt lunkent vann (avkjølt fra kokt), men da blir han ilsint og spytter det ut igjen.

Ok,da vet jeg ikke...

Men det jeg gjorde var iallefall å prøve å gi,kokt,avkjølt vann til han,men det gikk det alikevell dårlig med.

Han var også stor på 6 ukers kontrollen.

Han var 4.5 kg og 53.5 cm lang.

Var bare 3 kg når han ble født også..,så gikk fort opp i vekt.

Det vi gjorde var att han fikk den melken han ville ha,men vi begynte å gi grøt da han var 4 mnd,og etterhvert som han ble mettere på det og brød,så gikk det seg til etterhvert.

Er en frisk og sunn gutt på snart 3 år.

Ja, har som sagt prøvd dette med vann, men han blir kjempe sint og spytter det ut igjen.. nytter ikke..

Min er jo ikke kjempe stor, men han ble født i uke 37, er 5 uker nå og veier 4,7 kg. (2820 når han ble født). Så han har lagt på seg veldig mye..

Tror nok at vi må begynne med fast føde tidlig her også.. virker aldri som at han blir mett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...