Gå til innhold

Vil gjerne ha folks mening, jeg :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går ut fra at du vil ha ærlige svar, så det skal du få. De navnene er ikke min smak, noen av dem tror jeg er litt for drøye ja. Kyrre og Mio er ikke så ille, men resten. De tre øverste ville jeg ikke gått for, er de i det hele tatt på noen navneliste?

Vel, det er hva jeg mener, ærlig og saklig, håper ikke du blir fornærmet. Lykke til i navnevalget. :o)

Beklager, men de fleste blir nok litt for oppkonstruert for meg, men så er kanskje jeg litt gammeldags...

Kyrre og Melkior er de eneste navnene jeg har hørt om noen som heter, og det forbinder jeg med en gammel mann. Sorry...

Synes forresten at Caspian var litt søtt, og det er det vel flere som har nevnt her inne.

Annonse

Kleonika - får meg til å tenke på Kleopatra

Aurelia - Papegøyen i en film jeg har sett heter det

Peona - hva iall verden er det for no da???(Selvoppdiktet vri av Leona?)

Melkior - utenlandsk melkesjokolade

Bard - Melkebar ( eller barfot)

Norander - vri på Nora / Noralf og Sander / Leander

Kyrre - Duene kyrrer ( sier kyrr kyrr... å kyrre)

Caspian - en vri av Caspara og Casper ( spøkelset Casper)

Mio - Vaskemiddel til toalett ( og en vri på vaskemiddelet Milo)

Jeg likte best Caspian ( alle de andre var jo helt grusomme)

At?

Nei, jeg er faktisk seriøs!

Kleonike er fra en tragedie av Aristofanes, Aurelia står i flere navnebøker (jenteform Aurelius, betyr lysende), men Peona var det ei jeg kjenner som fant på fordi det er yndlingsblomsten hennes.

Gjør man narr bare fordi man sier sin mening da? Er flere her som ikke liker navnene jeg ramser opp, men hva så? Jeg spør jo om folks mening, da kan jeg vel takle å lese den, hehe.

Annonse

Jeg synest alle navnene bortsett fra Bard og Kyrre, er fine!

Bard høres ut som bart, og kyrre er ikke så uvanlig, men ikke så fint heller. Og så kan det bli litt stygt på forskjellige dialekter.

Ellers var det fine og kule navn! Kanskje jeg stjeler et av de på nestemann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...