Gjest Skrevet 15. juli 2007 #1 Del Skrevet 15. juli 2007 hei:) jeg skal ut å reise 18.august til tyrkia 1 uke.. er da caaa 30 uker på vei.. runder ihvertfall det menst jeg er der. det er 1 gangen jeg er gravid, og aner ikke noe særlig om hvilken størrelse jeg er da..er fra før litt stor også. regner med det blir mest hotell basseng og strand. er jo ganske varmt der, så det får jeg prøve å passe på så best som mulig. er i hvertfall aircondition på hotellet:) noen andre som skal ut å reise så seint? eller har litt erfaring med hva man bør tenke på? har ihvertfall veldig lyst å reise:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9842458-ut-%C3%A5-reise-i-august/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hellomynameis... Skrevet 15. juli 2007 #2 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei! Jeg reiser til Gran Canaria 22.august 1 uke og er da i uke 31...Legen sa at siden jeg har en frisk svangerskapet det er ikke noe problem å reise. Du må bare huske å ta -svangerskap journalen med deg og -en legeerklæring (på engelsk) fordi når det gjelder restriksjoner i forbindelse med flyging under svangerskapet kan reglementet variere fra flyselskap til flyselskap og det er best å var forberedet Også sannsynligheten for å bli smittet av toxoplasmose i sydlige land er omkring 20 ganger større enn i Norge så du må unngå retter som har vært oppbevart en tid etter at de ble tilberedt, for eksempel kalde sauser, dressinger, majones, waldorfsalat og lignende. Også hvis du husker bruk støttestrømper på flyet og drikk mye mye vann! Ellers er det bare å kose seg!!! Jeg er veldig lyst å reise og :) Ha en fin tur! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9842458-ut-%C3%A5-reise-i-august/#findComment-9843423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse 07+nurk juni 2011 Skrevet 17. juli 2007 #3 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg reiser 4 august for 14 dager i tyrkia:) gleder meg masse men lurer litt på hvordan det blir å være gravid på den varmeste tiden der nede. Er vant til syden sol og varme men blir liksom noe helt annet når man er gravid. Er ikke noe problem å reise så lenge man har hatt et så og si normalt svangerskap uten noe særlige komplikasjoner. Viktig er at du drikker rent vann så kjøp fra flaske, og ikke spis salat eller oppskåret frukt du ikke har skåret opp selv. En annen ting som er viktig er at kjøttet er gjennomstekt. Når vi bestilte reiser hadde vi mistanker om at jeg var gravid men hadde på en måte bestemt oss for denne reisen lenge før det. Men vi passet iallefall på at hotellet lå rett ved stranden(kleopatra stranden) samt at det er air condition der:) Viktig at du også sjekker med om reise forsikringen din dekker hvis det skulle skje noe med deg mens du er i syden og er gravid. Jeg sjekket med min og de dekket alt utenom vanlig svangerskapsplager som kvalme og vond rygg men kan jo ikke akkurat forvente at de skal dekke det liksom hehe. Snakk med legen din også for du bør få en legeerklæring slik at ingen kan nekte deg å fly hehe:) Lykke til og håper du får en fin tur:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9842458-ut-%C3%A5-reise-i-august/#findComment-9855811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestrålen :-) Skrevet 17. juli 2007 #4 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei Er alltid lurt å ha med seg desifiseringsmiddel til å vaske hendene. Selges på apotek og i dagligvarebutikker. Det er ikke alltid en har mulighet til å vaske hendene før en spiser og da er det greit med litt sprit på hendene. Det er også lurt å drikke brus direkte fra boks eller flasker og ikke fra glass m/isbiter i. Har hørt at isbitene kan inneholde en del bakterier. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9842458-ut-%C3%A5-reise-i-august/#findComment-9861843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #5 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei. Jeg skal også ut å reise i August, er da i uke 26. I går kjøpte jeg bladet Gravid, og der var det en egen artikkel om reise. Hovedmomentene var : desinfiserende engangs servietter, egne medisiner(da de i utlandet som regel inneholdt litt ekstra "krutt"), støttestrømper til fly og tog reisende, flaske vann anbefales(ikke spring o.l), solkrem med høy faktor, unngå overoppheting, drikk MASSE vann, ikke spis frukt og grønt som du ikke skreller selv. Spis gjerne stekte grønnsaker og gjennomstekt kjøtt. Pass på listeria bakterien i melkeproduktene også. Vaksine: snakk med jordmor, vi kan få de ikke levende vaksinene! OBS! Europeiske (if) reiseforsikring dekket ikke svangerskapsplager osv på reisen, greit å finne et som gjør det. Anbefaler deg om å ta kontakt med jordmor, hun kan MASSE om reise. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9842458-ut-%C3%A5-reise-i-august/#findComment-9867691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå