Gå til innhold

merker man ingen ting ved MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig sån at man ikke merker noe i det hele tatt ved MA? Hat i utg.pktet veldig få symptomer som har tatt av litt etter hvert noe jeg regner som normalt når man begynner å nerme seg uke 12. Har aldri følt meg gravid i utg.pkt så har verken en følelse av at alt er bra eller at d har gått galt.... Kna man gå helt til magen skulle begynne å vokse eller til UL og tro at alt er som det skal? Eller hadde jeg merket om jeg hadde hatt en MA?

Vet jo at SA er vanligere enn MA. Synes bare det er skummelt å tenke på at her kan jeg gå å tro at alt er bra selv om det ikke er det.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege og jordmor vil lytte etter hjertelyd på kontroll en stund før ul, så det vil mest sannsynlig bli oppdaget før dette.

Ellers er det ikke alle som får så mange symptomer.

Jeg er i min 8.uke, er ikke kvalm i det heletatt, men har ømme bryster, tissetrengt og veldig trett. Så det er ikke alle som får like mange og like kraftige symptomer. Jeg hadde det likedan med førstemann, og han var frisk og rask.

---tror det er viktig å ikke gå og bekymre seg for mye heller. Men selvfølgelig, er du redd for at det er noe galt med fosteret, så ta kontakt med lege og få han til å henvise til ul, slik at du kan få svar på om det er grunn til bekymring.

Skrevet

Hmm...Har ikke fått time til kontroll før UL (og den skal jeg ikke ha før i uke 20). Jaja...Er egentlig ikke så fryktelig bekymret. Men begynner jo å tenke når man ikke merker så mye til graviditeten. Får bare satse på at alt er i orden og glede meg til at magen vil begynne å vise om ikke alt for lenge!

Skrevet

Jeg har hatt 1 MA og da hadde jeg en liten blødning, men det er også noen som ikke har noen symptomer på at de har en MA

Skrevet

det stemmer at du ikke trenger å ha symptomer men jeg tror det er skummelt å gå å tenke på det. Syns du skal snakke med legen din, det er enkelt for de å gi deg en henvisning til ultralyd. og da får du jo sett om alt er bra eller ikk så slipper du å bekymre deg. Jeg har mista to ganger 1 sa og 1 ma og jeg SKAL ha ultralyd neste gan for å si det sånn.

Skrevet

Jeg følte meg kjempe gravid jeg. Var kjempe kvalm og hadde ømme bryster. Men når jeg kom på første kontroll fant legen ingen hjerteslag, og ho sa at den hadde vært død i ca to uker! Alle reagerer så ulikt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...