Gå til innhold

Touch-metoden eller lft-metoden, når du

Anbefalte innlegg

Skrevet

skriver innlegg?

Dagens spørreundersøkelse.

Touch her, med 1000 skrivefeil som må rettes opp, sikkert vært bedre med lft for meg, hehe

Skrevet

Har skrevet touch siden jeg var 15. Grusomt stress med folk som skriver etter dryppe-metoden. Legen min, f.eks. skriver med høyre og venstre langfinger!!! -Får alltid så lyst å tilby hjelp.

Sitter med ungen i puppen, pc'n på fanget og tv'n over der, mens skravla går. Hørte jeg simultankompetanse? -Sikkert fått bedre karakter på hovedfaget om jeg hadde klart å konsentrere meg om en eller to ting ad gangen.

Skrevet

Hva er lft-metoden? Touch her, også med 1000 feil som må rettes pp før jeg poster hehe...:P

Skrevet

Bruker touch

lft metoden = Let, finn, trykk

Skrevet

Ahh... hehe, innlysende, burde jo ha skjønt det;-)

Skrevet

Ingen av delen.

En slags touch, men selvkomponert. Alle fingrene, men ikke riktig tastaturgrep for fem øre, dog raskere enn alle datalærere jeg har hatt så langt, så de kan i grunn bare holde munn om touchens fortrinn.

Skrevet

touch for min del, har kunnet det siden jeg tok maskinskriving på ungdomskole for mange herrens år siden............

Skrevet

Jeg bruker touch..... Det er det raskeste og beste for meg.... men stokker visst litt på bokstavene.....

Skyldes sikkert dysleksi light tenker jeg ;o)

MEN... "-<<-" Hvordan kan et alternativt "tastaturgrep" være raskere enn touch? Det som er med touch er jo nettopp at grunnstillingen gjør at alle taster kan nåes uten å flytte hendene noe særlig....

Bare lurer altså :o)

Skrevet

Aner ikke om det er raskere enn touch hos en som er virkelig god i touch, kan aldri tenke meg det. Men jeg har vært kjappere enn alle it-lærerne mine, med andre ord forholdsvis kjapp; hvilket er nok til at jeg ikke gidder ta meg bryet med å avlære meg denne og innlære touch. Latskap, ganske enkelt.

Skrevet

Jeg har det akkurat lik som deg -<<- ;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...