Gå til innhold

Trenger seriøst hjelp her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har så vond og hard mage, er det noe jeg spiser?

Er kjempe forsiktig med hva jeg spiser.

Hva bør jeg og bør jeg ikke spise mens jeg ammer ?

Sønnen min er bare 1 mnd på tirsdag.

Jeg vil ikke være grunnen han gråter og har vondt i magen stakkars liten!! :`(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Fullammer du? Det er ikke så ofte det skjer med barn som fullammes. Hvor mange våte bleier har han hver dag?

I teorien skaldet vel ikke være så mye du kan spise som gir han hard mage. Luftsmerter og utslett kan du i teorien være årsaken til, men jeg har ikke hørt at babyene kan få hard mage av ting du spiser.

Kanskje du skal ta en tlf til fastlegen din på mandag (han kan eventuelt råde det i forhold til dosering på f eks duphalac dersom slike tiltak trengs). Det er nok ikke farlig, men jeg vet ikke helt hvorfor det skjer med mindre han får i seg for lite veske. Begynnende uttørring kan gi hard avføring.

Skrevet

Ja, jeg fullammer, derfor jeg syntes det var litt rart og...!

Hva kan gi babyen min vond mage ? Vet reker, jordbær, sterke krydder, brus......hva annet ??

Takker for svar!=)

Skrevet

Hvis det faktisk kommer hard avføring ut i bleia (som sauebæsjer), så skal barnet relativt hurtig til legen, da er det muligens noe muffens med magen. Er det bare at han trykker og oiier seg, så er det egentlig ganske normalt. Magemassasje, med klokka, sykling med beina, å ta tempen, alt hjelper på å passere ting ut. Ellers hadde det hjulpet å høre hva du spiser til vanlig (mye melk?), for eksempel, alt du spiste/drakk i går.

Skrevet

hmm...gode tips :) Jeg spiste middag (Stekt kylling (uten krydder), aubergin, squash, tomat, potet, kraft fra kyllingen) brød m/servelat og agurk, frokostblandning m/lettmelk (fitness) sjokolade, litt skumgummi snop. Tror det var mesteparten....jo og eplejuice og vann.

Det var vel det tror jeg....er dette noe fy-fy ?

Skrevet

sjokolade (sorry) og agurkskall (av alle ting) kan gi aua...

Skrevet

Jeg kan signere på det med agurkskall.... AU!!! MEn etter hun passerte 4mnd. og jeg prøvde det igjen så var det VEKK ;)

Sjokolade gav hun heller litt løs mage..... Er sjokoman jeg da så det fikk hun bare venne seg til fortest!!!! (i mengder selvfølgelig)

Lykke til, ikke lett å vite nei!!!

Skrevet

Ok...takk for svar...holde mg vekke fra sjokoladen da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...