Gå til innhold

12 fullgåtte


Kakebakesøte

Anbefalte innlegg

blir litt sprø av å telle uker og dager, blir godt å komme over til 2. trimester og kjenne at dette stresset avtar. Men jeg skjønner ikke helt jeg. I følge barn i magen er jeg altså 12 fullgåtte, men babyverden 11 + noen dager...

 

Tror jeg blir her litt til jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-)

 

Gleder meg til jeg er 12 uker! :-)

 

Er 8 + 0 i dag etter da jeg vet EL var,og 8 + 4 etter siste mens! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIM regner ikke i fullgåtte uker sånn. Babyverden regner 11+ noe og da er du i den 12 uken som BIM regner. Det vil si du er ikke i 12 fullgåtte uker før det står her på BIM 14 uker og babyverden 13+0.

 

LItt knotete forklart men babyverden regner den uke pluss dager du holder på med og BIM i hvilken uke du er 11+0= uke 12.

 

Herregud jeg er glad jeg ikke er lærer *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da 12 fullgåtte før det står 14 uker her på bim...!!?

Jeg er 11+2, og da står det at jeg er i min 12 uke her på bim. Men er ikke 12 fullgåtte før jeg er 12+0...

 

13+0, da er du 13 fullgåtte, og begynner på din 14....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 13+0(eller 12+6) er man 12 fullgåtte uker (12+6 = i 13 uke på BIM - 13+0 = uke 14 på BIM)

 

Må sjekke babyverden for å sjekke her så jeg ikke har sett helt feil her, og det kan jo være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyverden:

 

Uke 12:

Fra 12 uker og 0 dager til 12 uker og 6 dager av svangerskapet.

 

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige.

 

TIL MOR

 

Gratulerer med første etappe!

 

Til Anonym:

 

Så rett så rett du har, og fy så feil jeg tok, det må trekkes fra 1 uke fra det jeg skrev først - og igjen takk og lov for at jeg ikke er lærer :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 11+6 som er 12 fullgåtte uker. man starter jo på 0+0,

så går tiden da. når det har gått 11 uker og 6 dager er man 12 fullgåtte uker ut i svangerskapet. her på Bim forteller de hvilken uke vi er i. altså, når man er 12 fulgåtte uker starter uke 13 av sva ngerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er hvertfall slik legen og jordmora mi regner, men kanskje er det feil det og. vanskelig egentlig når det ikke er en regnemåte. tror jeg begynner og telle dager jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, visste jeg hadde rett;-)

 

men er ikke lett med alle disse ukene, for det er ikke lett å vite om de mener at vi er 12 fullgåtte, eller begynt på uke 12...

De regner litt forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...