Gå til innhold

Hei...Ny her inne!

Anbefalte innlegg

jeg veier nå 110 kg.

sliter med uregelmessig mens.(dette kan kansje skyldes vekta)

pga dette vet jeg ikke når jeg har eggløsning.

Har vært ekstra nøye på å sjekke etter tegn på el de siste 2 mnd.

vi har prøv av og på i ca 2 år og enda ingen spire.

har fått en følelse i kroppen denne mnd jeg ikke kan huske å ha hatt før.

krysser alle fingre nå..

men om det ikke funker nå heller.

Har dere tips som kan hjelpe til med å bli gravid?

begynner å bli desperat her..

Er det noen fler her som har brukt like lang tid som oss?

kansje med samme vekten?

moren min ble gravid med meg da hun var på rundt min vekt og hun brukte 2 år på å bli gravid.

Kan dette ha noe å si for meg?

Lengter så sårt etter en liten nå.

det er så tungt med alle de negative testene hver mnd.

har hørt at man skal la vær å tenke på å bli gravid.

og plutselig så sitter spiren der.

dette er ikke så lett som det høres ut, når man lengter sårt og merker at det mangler noe.

og man vet hva det er. =(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9841155-heiny-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei velkommen hit:)

Jeg er nå gravid, og var 118kg da jeg ble gravid...

Men veien dit var lang, vi prøvde bevist i nesten 4 år, men har vært sammen i over 5 år og aldri brukt prevansjon eller prøvd å forhindre et svangerskap på noen måte...

Jeg hadde uregelmessig syklus, på alt fra 3 uker til 7 mnd, helt umulig å forutse en eggløsning, gikk til spesialist for å få hjelp... Legen trodde at jeg rett å slett ikke hadde eggløsning, selv når jeg fikk mensen...

Jeg gikk på hormoner, og ja det det var til tider veldig trist med disse negative testene...

Den mnd jeg ble gravid, så gjorde vi mye rart, hehe, fulgte både vitenskap og kjærringråd.... Vi hadde blitt enige om å droppe flere forsøk da det træret på ekteskapet vårt... Vi skulle få oss en hund i steden å søke om adopsjon til høsten...

Så hadde jeg en pergokur igjen på resept og vi ble enige om et siste forsøk, når mensen kom, startet jeg på pergo for siste gang... (Den mensen var sannsynligvis enn SA, men det ble ikke bekreftet på noen måte, men det var så mye annet med den at det virket som en SA...

I året før jeg ble gravid hadde vi gjort en del endinger i livstilen våres får å gå ned i vekt å bli sunnere, jeg sluttet også å røyke før at de sa det kunne øke sjansen til å bli gravid...

Vel vi lot være å ha sex til jeg hadde positiv eggløsning... Etter sex ble jeg liggenes med bena høyt i over 30 min, og var veldig konsentrert om at vi skulle ha de fint sammen i dagene som kom og bare slappet av koste oss....

Ja så ble jeg gravid da, men det tok sin tid...

Uansett hvordan det er med deg nå, ønsker jeg dere lykke til i prøvingen... og det kan være lurt å skaffe seg et kjæledyr om dere ikke har noen, dette for å få litt avkobling i tankeveien og det å ha noe å drive med... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9841155-heiny-her-inne/#findComment-9843700
Del på andre sider

Hei!

Har du prøvd eggløsningstester? I norge er de ganske dyre, men bestilte via ei dansk side, og da fikk jeg en hel bråte med tester for en veldig billig penge...Vi hadde prøvd en stund, og fikk full klaff etter at vi brukte en sånn test. Siden du har uregelmessig mens kan det kanskje være lurt!

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9841155-heiny-her-inne/#findComment-9848487
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...