Gå til innhold

Vogn til ei på 5 mndr! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling på vogner!

Men snuppa vår driver og vokser ut av bagen på vognen hun har, så vi må snart kjøpe ny. Men har ikke aaanelse om hva jeg bør kjøpe...har bare en vag fornemmelse om at den bør være lett og ha med i bil og grei å sove i (i barnehage?).

Noen som kan hjelpe meg? Jeg har desverre ikke vogndilla eller peiling på hva som er smart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvilken bruk du trenger den til..!

- Shopping/bybruk eller grusvei/skog og mark?

- Mye inn og ut av bil?

- Mye på buss?

- Pris?

- Hvor bor du? Vil du kjøpe fra utlandet, nettbutikk, i butikk?

I utgangspunktet ville jeg sagt at du burde se på Bugaboo Cameleon, OTH Urban Jungle, Easywalker Sky, TFK Joggster Twist, Teutonia Fun, Teutonia Mistral/Mistral S, Emmaljunga Cangaroo eller Infinity-vognene...

Skrevet

Blir nok mest i byen, men litt på turveier i skogen - og sannsynligvis mye ut og inn av bil.

Jeg har ikke lyst til å bruke altfor mye penger, men om det er en vogn jeg kan bruke i lang tid så er det jo verdt å bruke litt penger :)

Jeg bor i Drammen, så vet jo om endel butikker i nærheten.

Jeg har vært og kikket litt, men har liksom ingen ide...

Det jeg tenker litt på er barnehagen...trenger man en egen vogn der? Hva er bra og sove i når hun blir 10-12 mndr? Syns en dypvogn er litt voldsomt nå...

Skrevet

Jeg ville sjekket ut OTH Urban Jungle da..! :-) Knallvogn som blir liten sammenlagt, lett (veier 9 kg), store, gode lufthjul som egner seg både på asfalt og i terreng, og på snø! Knallgod vogn, stabil, ergonomisk utformet sittedel som er kanongod å sove i, snuppa mi har aldri sovet i vogn, men denne kan hun sove i mange timer i, har også hørt dette fra flere andre, så den egner seg ypperlig som sovevogn :-) Den er stor i sittedelen også, min gutt som blir 4 år i oktober har fint plass i den, så den kan brukes i lang tid ja..! Du får den ganske billig fra www.storkene.no, butikken ligger i Tønsberg, men lurer på om ikke Barnas Hus i Drammen fører vogna, så du kan dra og teste den ut :-) Vi brukte den fra snuppa var 4,5 mnd og bruker den enda - beste vogna vi har hatt noensinne! Lun og god, super trillecomfort, stor handlekurv og knall-lekker å se på :-)

Men dette er en trehjuling med kun fremovervendt sittedel, så det kommer jo an på hva du er komfortabel med også..!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for masse info!:))

Jeg skal ta meg en kikk på denne til uka ja! Hihi...nå gleder meg meg litt også faktisk...jeg som har hatt helt vognpanikk hittil! :)

Om hun kan bruke den til hun er 3-4 år så er jo det helt topp!

Skrevet

Har selv OTH og er veldig fornøyd, men ville ikke brukt den til baby på 5 mnd pga at du ikke kan ha henne vendt mot deg når du triller. Den er dessuten ikke så lun, ikke til baby. Vi tok vår i bruk da jenten var 14 mnd.

Vil anbefale deg å kikke på Teutonia mistral, jeg. Da kan du legge henne rett i vognen nå uten softbag men på et teppe eller skinn, helt flat liggestilling. Kjøp deg en pent brukt en, 2005 mod eller nyere, de er lette og gode. Så kjøper du heller en OTH når hun blir eldre og er mer klar for å sitte vendt fra deg. Mistral har vendbart styre, veldig greit.

Skrevet

Maclaren MX3 har jeg kjøpt til min datter på 6 mnd. og den er helt super. Vet ikke hva de koster i Norge, min ble kjøpt i England av en bekjent, og kostet 150 pund. Er iallefall storfornøyd med den. Hun sitter vendt fra meg, men det er kikkeluke i taket, så det går bra. Den er lett, og er utrolig grei å komme frem med i terrenget også. Den fungerer like bra i byen som på landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...