Forskeren Skrevet 14. juli 2007 #1 Del Skrevet 14. juli 2007 Her er det veldig variabelt hvor lang tid det går mellom hver amming og av og til får jeg "plutselig utdrivinsrefleks" eller "frysninger" uten at gutten er i nærheten... Hva kommer det av? Når han typisk har sovet kanskje 2-3 timer vil han som regel ha mat, og han klarer ikke/bør ikke være våken i 3 timer så da blir det gjerne to tette måltid før neste dupp (kanskje 1,5 -2 timer mellom ammingene). Plutselig kan han slå til å sove 5-6 og en gang 8 timer (fra tidlig kveld til halvveis natt), deretter er det pupp annenhver time gjennom natta. Bør jeg styre dette mer eller bare la han holde på? Han er forresten 5 uker og har lagt på seg ca 400 g pr uke siden fødsel, så godt matvett (det er derfor jeg har tenkt at jeg ikke gidder vekke han når han sover lenge i perioder). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9837026-uregelmessig-amming-mat-og-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 14. juli 2007 #2 Del Skrevet 14. juli 2007 Ikke styre dette enda syns jeg, han er så liten. Jenta mi er lignende, spiser kjempeofte av og til, også har hun dager/netter hvor d er roligere. Men dette med selvregulering tror jeg er viktig. Og jeg tror nok ting stabiliserer seg etterhvert av seg selv. Ville ikke ha vekket han når han sover lange perioder om natta, men hvis han plutselig begynner å sove 5-6 timer på dagen er d kanskje en ide å få inn et måltid der Jeg forsøker å ikke la d gå mer enn 3 timer mellom ammingene på dagtid, er ikke noe problem i grunn, oftest ønsker hun mat minst så ofte på dagen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9837026-uregelmessig-amming-mat-og-s%C3%B8vn/#findComment-9838935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå