Gå til innhold

Duovogn - også god som sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett litt på ulike duovogner: Brio duo, Brio happy duo og Emmaljunga Classic Duo. Hvordan fungerer disse vognene som sportsvogn? Blir de veldig store, slik at man etter hvert "må" kjøpe en mindre sportsvogn? Noen som har erfaring med å kun bruke duovogna som sportsvogn, og ikke har kjøpt enda en vogn?

Har også tenkt litt på å kjøpe en Emmaljunga City Cross med City Bag til. Men er litt redd for at bagen er litt liten....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9836066-duovogn-ogs%C3%A5-god-som-sportsvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste "vanlige" duovogner har fine og store bager men når man går over til sportsvogndelen føler mange at vognen blir for stor og tung.

Når har du termin? Emmaljunga city cross med city bag har faktisk ikke så liten bag, den er litt kortere enn på emmaljung edge men den er like bred. Min erfaring er at babyene ikke vokser ut av bagen på lengden men på bredden. Og du kan nok fint legge babyen i sportsvogndel med skinn under og god vinterpose når den er 4-5 mnd gammel. Vi gikk over til sportsvogn med helt flat liggestilling da jenta var 4 mnd gammel fordi hun vokste ut av bagen (teutonia mistral).

Er ikke gravid ennå, bare planlegger litt fram i tid :) Hvis alt klaffer på første forsøk, så blir det juli-baby. Jeg ser på bildene av city cross sportsvogna, at det er sånn stoff der som ungen skal ha føttene. Er ikke det upraktisk, blir veldig skittent? Kan det tas av og vaskes?

Man kan jo sette citybagen på Cangaroo, forøvrig... ;) Og Emmaljunga sine vogner har vendbart fotbrettstoff.. De fleste, hvertfall :) På baksiden av stoffet er det et slags gummibelegg som er lett å tørke av. Snedig, hvis ungen har skitne støvler.. Sjekk også ut Cerox. Den har vi, med softbag. Kjøpte den fordi den først og fremst er en sportsvogn. Da slipper vi å skifte vogn senere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...