Gå til innhold

Er det bra for slankingen å ta pausedager?

Anbefalte innlegg

Jeg mener i en slankekur, at man tar en og annen dag off,

og spiser kaker og snop og alt man vil (til den grad som er forsvarlig), for så å fortsette slankinga dagen etterpå? Har hørt at det bare er med på å få av mere etterpå... Er det sant?

NB! jeg er ikke karbofrik og ketoseslanker, eller hva det heter! Bare vanlig slanking...

Fortsetter under...

Det trenger ikke å være så dumt det, nei. Men som du sier; ikke ta helt av, da. En fare med å slanke seg, er at forbrenningen stopper opp, og da blir det vanskelig å forbrenne fett etterhvert. Derfor kan en dag med mer mat, gi et kick til forbrenningen. Men det bør ikke være annenhver dag, liksom.. Et annet tips kan være å få i seg kokosfett om morgenen. Eller f eks nøtter. Dette setter også fart på forbrenningen, også for "vanlige" slankere, som ikke er på ketosekur. Altså noe bra fett, men ikke så mye karbohydrater i dette måltidet. Og et godt tips er å ikke sulte seg eller slanke seg for fort, for da er det en svært stor risiko for å sprekke. Dette er kroppens egen måte å sørge for å ta igjen det tapte, og vips så har du lagt på deg mer enn du hadde tatt av...

Lykke til!

Takk for hjelpen;)

Da har jeg hatt en såkalt spisedag i dag. Grillet på stranda, drukket brus, spist sjokolade, og ikke tenkt på kallorier...

Så får vi se i morgen, om jeg har hoppet opp etpar kilo eller ei... ;(

Men nå er det sjerpings en uke, og ny hviledag neste lørdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...