Gå til innhold

Er det bra for slankingen å ta pausedager?


yinyang

Anbefalte innlegg

Jeg mener i en slankekur, at man tar en og annen dag off,

og spiser kaker og snop og alt man vil (til den grad som er forsvarlig), for så å fortsette slankinga dagen etterpå? Har hørt at det bare er med på å få av mere etterpå... Er det sant?

NB! jeg er ikke karbofrik og ketoseslanker, eller hva det heter! Bare vanlig slanking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger ikke å være så dumt det, nei. Men som du sier; ikke ta helt av, da. En fare med å slanke seg, er at forbrenningen stopper opp, og da blir det vanskelig å forbrenne fett etterhvert. Derfor kan en dag med mer mat, gi et kick til forbrenningen. Men det bør ikke være annenhver dag, liksom.. Et annet tips kan være å få i seg kokosfett om morgenen. Eller f eks nøtter. Dette setter også fart på forbrenningen, også for "vanlige" slankere, som ikke er på ketosekur. Altså noe bra fett, men ikke så mye karbohydrater i dette måltidet. Og et godt tips er å ikke sulte seg eller slanke seg for fort, for da er det en svært stor risiko for å sprekke. Dette er kroppens egen måte å sørge for å ta igjen det tapte, og vips så har du lagt på deg mer enn du hadde tatt av...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen;)

 

Da har jeg hatt en såkalt spisedag i dag. Grillet på stranda, drukket brus, spist sjokolade, og ikke tenkt på kallorier...

Så får vi se i morgen, om jeg har hoppet opp etpar kilo eller ei... ;(

 

Men nå er det sjerpings en uke, og ny hviledag neste lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så vil kanskje vekten vise litt mer etter en slik dag, både pga mer magefyll, men også fordi du holder mer vann pga salt mat osv. Det er jo i såfall bare midlertidig, så ingen panikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...