Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Har gått til legen ofte det siste året å tatt alle mulige prøver for å sjekke hvorfor jeg er så sliten hele tiden. Men alle prøvene er helt fine. I April i fjor hadde jeg en veldig kraftig halsbetennelse, var så ille at jeg måtte sykmeldes over en lengre periode.Og etter dette har jeg aldri kommet meg helt, og nå i det siste går det bare nedover! Nå greier jeg ikke å holde meg våken med ei lita tulle på 2 år etter jobben. Heldigvis kjenner jeg meg selv så godt at jeg rekker å sette på klokken før jeg sovner, så den ringer hvert 5 min. Da har jeg litt kontroll på henne likevel. Og morgenene, kan jeg bruke opptil 2 timer på å våkne, selv om snuppa springer rundt meg å maser. Hun er heldigvis veldig flink til å leike seg, men det er jo helt forferdelig å vite at hun springer der, mens jeg ikke greier å komme meg ut av sengen.. Dette har blitt mye verre i det siste. Etter lengre bil turer etc så er jeg helt utslitt og må sove mye for å greie å hente meg inn igjen. Akkurat hatt bryllup, og etter dette har jeg enda ikke greid å tatt meg inn igjen.. Helt utslitt enda jeg sover middag hver dag og legger meg tidlig... Hvilke erfaringer har dere som har ME? Har også lyst å bli gravide igjen, men vet ikke helt om vi tør, noen som har blitt verre av dette? Tenkte å ringe mandag å kreve å bli utredet for ME.. Nå har jeg ventet lenge nok og tatt allle prøver man kan ta. Er sååååå lei av å ha det slik som jeg har det, og på en måte ikke ha noen forklaring på hva det er. Tror sambo kunne trengt at jeg fikk en diagnose, ikke alltid like lett for han å bo ilag med meg når jeg er i de værste periodene mine.. Men han er heldigvis veldig hjelpsom å tolmodig, og skjønner at jeg ikke kan noe for det. Men hadde nok vært greit for han å fått ei forklaring på hva som foregår...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 ME eller ikke; du trenger full sykemelding snarest! Jenta di på to år trenger en mor som er mer til stede for henne enn det du klarer nå., og at du bruker energien din på henne og ikke på jobben!!!! Jeg har selv vært der, og tøyde strikken i lengste laget. Skulle på død og liv klare jobben, med det resultat at jeg bare ble dårligere. Jeg har diagnosen ME, og det kan være en lumsk sykdom. For jo oftere du overstiger grensene dine, jo dårligere blir du over tid. Ved ME skal du gjøre max 70% av det du tror du klarer. Hva det nå enn er som feiler deg, er en ting sikkert; du blir ikke frisk av å fortsette i dette sporet!!!!! Det er vanskelig å si om du har ME eller ikke ut fra det du skriver. Du kan jo lese om kriteriene som må oppfylles på Me-foreningenes hjemmesider. Men flott at du nå gjør noe aktivt i forhold til utredning. Leger kan være slappe på det området, og alle har ikke så god kompetanse på ME heller. Se kriteriene her: http://www.me-forening.no/artikler/Barnedefinisjon.pdf'>http://www.me-forening.no/artikler/Barnedefinisjon.pdf Du finner ellers masse info om ME på ME- foreningenes sider: www.menin.no http://www.me-forening.no/ Gå også inn på forumene: http://www.menin.no/phpbb/ http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum.html Jeg håper du finner ut av det! Høres ikke ut som om du har det lett nå. Men nok en gang: du trenger sykemelding!!!! Hvis ikke risikerer du dessverre bare å bli enda dårligere.......Nå trenger du å hvile mens jenta di er i barnehagen. God bedring!
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 er helt enig med henne over, men vil i tillegg understreke at det overhode ikke er alle leger som tror på denne sykdommen, å vil derfor anbefale dæ å kontakte haukeland sykehus i bergen å spørre etter en som har m ME å gjøre med! er bare en lege, å han er utrolig dyktig! der vil du få hjelp å tiltak med en gang, istede for å surre rundt å møte en jævla betongvegg av motstand som vil gjøre vondt verre! håper ting går bedre for seg, å ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 jeg vokste opp med en mamma som har ME,det var ikke alltid ikke lett.Mamma ble ikke tatt på alvor før nå for noen få år siden og min mor en nå 62!!!!! Da kom hun i kontakt med en fantasisk lege i Bergen,som tok henne på alvor.Den kampen mamma kjempet mot trygdesystemet og leger unner jeg ingen,hun fikk god hjelp av ME foreningen som hun i innlegget over nevnte. La det iallefall ikke gå for lang tid før du tar kontakt med noen som kan dette med ME! Jeg er selv 100% sykemeldt pga av at jeg er utslitt ,jeg har ikke ME,men du uansett er det viktig å ta kroppens signaler og ta det med ro. Det kan være en følelse av nederlag av og til å innse at vi ikke orker det vi skulle i utgangspunktet orket,men da er det bare til å ta kroppens signaler seriøst. Ta som nevnt over kontakt med ME foreningen,de kan nok hjelpe dseg fantastisk godt. Nå er ikke jeg eksptert på ME men jeg kan ikke anbefale å bli gravid når du er så utslitt,en vennninne av meg ble gravid mens hun var helt utslitt ,hun tok nok ikke signalene på alvor og i dag bor hun isolert fra barna sine for hun tåler ikke lyder...........så det er alvorlige greier dette her. Jeg håper ikke du har ME ,det er ikke sikkert du har det ,det kan hende du bare er så utrolig utslitt!!!! Jeg kjenner mange utenom mamma som har ME og som er unge småbarnsmødre,så det er bra du tar signalene alvorlig og ikke kjører på med ditt vanlige stress. Kan jeg komme med et tips? mamma kom seg veldig ovenpå etter at hun begynte med en juice som heter INTRA fra lifestile (lifestile.no....)... hun og flere med henne har fått energi som de ikke har hatt på mange år etter at de begynte med denne......jeg driver ikke reklame altså...og jeg er heller ikke selger for dette men det er verd å nevne. God bedring og lykke til.......
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 lifestyle...het der ikke lifestile.......sorry:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå