Gå til innhold

Dette her med plommesekken.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid sa gynekologen at de første 8 ukene får barnet næring fra plommesekken og at det derfor ikke hadde noen betydning om man hadde fått i seg legemidler, alkohol etc.

Men jeg skjønner ikke dette. Jeg har hatt to forferdelige migreneanfall til nå (er 6+0), men legen frarådet meg å ta migrenemedisinen min. Dersom det ikke er noen direkte kontakt mellom meg og babyen kunne jeg vel bare tatt tabletten.....?

Er det noen her inne som kan forklare meg dette litt nærmere?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det varierer litt fra lege til lege om hvor mye kunnskap de har. Det er sant som du sier at barnet ikke får næring fra deg de første ukene(tror det er frem til uke 6). Det er jo vel og bra siden det er mange som ikke vet at de er gravide før det har gått en stund.

Legen din frarådet deg nok å ta medisinen for å være på den sikre siden. Kan hende stoffene forblir i kroppen din en stund etter inntak også... ikke vet jeg;-)

Skrevet

Ungen dammer navlesnoren i uke 5 og i slutten av uke 5, begynnelsen av ukr 6 begyner hjertet å slå og den får allerede da næring gjennom navlesnoren.

Derfor vil ikke legen din at du skal ta sterke medisiner som går over i fosteret.

Skrevet

Hei,

Jeg spurte legesekretæren hos fastlegen min om jeg kunne ta migrenepiller nå, og hun sa at ettersom de faktisk ikke vet så mye om det kan overføres til barnet eller ikke, frarådet hun meg å ta de pillene. Hun leste det opp fra en legemiddelbok.

Så jeg tror rett og slett det er fordi de faktisk ikke er sikker, og det er bedre å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...