Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har hatt en MA i uke 11 i høst. Er nå gravid på nytt, men har fått brun utflod i dag 6+4. Jeg er redd dette er en ny MA, og jeg lurer da på om jeg kan få ekstra oppfølging i evt neste svangerskap? eller om jeg er nødt til å gå gjennom 3 aborter for å få eksra oppfølging og evt utredning Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9831881-m%C3%A5-man-ha-3-aborter-for-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-oppf%C3%B8lging-eller-kan-en-f%C3%A5-det-med-2-aborter-ogs%C3%A5/
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 13. juli 2007 #2 Del Skrevet 13. juli 2007 Uffameg, trist å høre at du har mistet. Håper ikke du er i ferd med å miste igjen!!! Mange blør jo i begynnelsen av svangerskapet, men jeg vet hvordan det er å høre det når man er livredd for å miste, så jeg skal ikke si noe mer om det... Håper bare det ikke går så galt som du frykter. Krysser fingrene for deg!! Men til det du spør om: regelen er at man må ha mistet tre ganger etter hverandre (og med samme mann) for å få "diagnosen" habituell abort og dermed utredning (hvis man ønsker). Å miste to ganger er selvfølgelig en skikkelig påkjenning, så egentlig burde man få oppfølging allerede da, spør du meg, men legene sier jo at det er så vanlig så hvis alle som mister to ganger skulle få oppfølging, så ville det koste vannvittig mye penger.. Når det er sagt så får også mange som mister to ganger oppfølging. Om ikke den nøyaktig samme oppfølgingen som de som mister tre ganger får, så ihvertfall noe hjelp (litt avhengig av hvor sta du er selv også...). Selv har jeg mistet to ganger og mast meg til henvisning hos gynekolog. Etter mer masing hos gynekologen har jeg tatt ulralyd av underlivet (eggstokker og livmor) og masse blodprøver for å se at eggløsning, hormonverdier og stoffskifte er som det skal. Jeg har også blitt lovet tettere oppfølging (m. ultralyder) ved neste graviditet. I tillegg har jeg fått resept på Crinone (progesterontilskudd), noe jeg insisterte på ;-) Gynekologen mente det ikke var noen dokumentert effekt av dette, men nå skal alt prøves :-) Så konklusjonen min, og mange andres er at: Den som maser får. Om ikke full utredning, så ihvertfall mer hjelp enn man ville fått dersom man ikke sa noe :-) Lykke til!! Håper egentlig all denne informasjonen ikke blir nødvendig for deg og at alt går bra med svangerskapet ditt, men nå svarte jeg deg ihvertfall :-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9831881-m%C3%A5-man-ha-3-aborter-for-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-oppf%C3%B8lging-eller-kan-en-f%C3%A5-det-med-2-aborter-ogs%C3%A5/#findComment-9832565
troika*22.01.08* Skrevet 13. juli 2007 #3 Del Skrevet 13. juli 2007 Heisann!!!! Jeg håper verkeligen at det går bra ed deg å at det ikkje er abort på gang. Jeg ha selv mistet 2 ganger (med to forskjellige menn, den første i 04 og den andre nå i mars). jeg fikk da beskjed om at neste gang jeg ble gravid så skulle jeg få full oppfølging, å gravid ble jeg;) er nå 3,5 mnd på vei å det ser ut til at det skal gå bra denne gangen. har fått eksta ultralyd, i uke 7 og i uke 11, da så alt helt fint ut. Å jeg slapp faktisk ikkje å mase i det hele tatt. med en gang jeg fant ut at jeg var gravid gikk jeg til fastlegen min og han skrev ein henvisning til sykehuset( gyn.avd). å vips så var jeg på ultralyd;) Du må ha masse lykke til;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9831881-m%C3%A5-man-ha-3-aborter-for-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-oppf%C3%B8lging-eller-kan-en-f%C3%A5-det-med-2-aborter-ogs%C3%A5/#findComment-9832769
troika*22.01.08* Skrevet 13. juli 2007 #4 Del Skrevet 13. juli 2007 glemte å legge til at når jeg var på sykehuste å fikk bekreftet at det var spontan abort på vei ( i mars), så tok legen prøver av meg for å se om jeg dannet blodpropp i livmoren (det er visst en ganske vanlig grunn til abort).det gjorde jeg ikkje, men hvis det hadde vert tilfelle så hadde jeg fått albyl. Be i vertfall om denne prøven. Lykke til;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9831881-m%C3%A5-man-ha-3-aborter-for-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-oppf%C3%B8lging-eller-kan-en-f%C3%A5-det-med-2-aborter-ogs%C3%A5/#findComment-9832848
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 13. juli 2007 #5 Del Skrevet 13. juli 2007 Kanskje jeg svartmalte litt vel mye på bakgrunn av mine egne opplevelser med helsevesenet... Som septemberjenta skriver kan man selvfølgelig være heldig å bli tatt godt vare på uten å mase også :-) Det finnes heldigvis MANGE forståelsesfulle og herlige leger, gynekologer osv også! Litt urettferdig av meg å skjære alle over en kam ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9831881-m%C3%A5-man-ha-3-aborter-for-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-oppf%C3%B8lging-eller-kan-en-f%C3%A5-det-med-2-aborter-ogs%C3%A5/#findComment-9833647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå