Gå til innhold

Margit Sandemo? seriøst ment spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her har seriøst oppkalt barnet sitt etter en karakter i en Margit Sandemo bok? har lagt merke til at der er mange "isfolket" og "lysets rike" og "heksemesteren" navn som virker ekstremt poppis akkurat nå...

navn som: Sol, Angelica, Nathaniel, Imre, Sander, Marcell, Tuva, Sunniva, Tarald, Tristan, Matilda, Gabriella, Jessica, Irmelin, Madeleine, Gabriel og så videre......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydeligvis.. Alle de navna der er jo brukt til det kjedsommelige i det siste...

Skrevet

Hm.. navnene er jo nydelige de... I isfolket, heksemesteren og Lysets rike finner man også Liv, Silje. Are, Dag, Eli, Alexander, Tiril, Theresa, - en hel haug med navn som er langt fra poppis og.... Tror kanskje det er mest "tiden" som råder når det gjelder navne-mote (om man kan kalle det noe sånt da)

Men fra spøk til revolver! JA, jeg har flere barn som er "oppkalt" etter karakterer i de nevnte bok-seriene.. Personligheter jeg likte og derfor også synes navnene var fine på... og ergo gav jeg mine barn disse fine navnene... Foreløpig har nesten "alle" mine fått navn etter karakterer i isfolket, untatt en og det barnet er oppkalt etter meg!

Her ventes det en liten en om ikke så lenge, og dette barnet vil også få navn som er likt med en karakter fra Margit Sandemo sine bøker...

Så *rekker opp hånden og roper*: Jeg har gjort det!!!

Skrevet

jeg mente ikke å fornerme noen! synes ikke navnene er stygge eller fæle eller noe slikt... er bare nysgjerrig på hvor ideene kommer fra...

Skrevet

Hvilke navn har barna dine da? Fant akkurat ut at min lille Vetle er "oppkalt" fra Vetle Volden i Isfolket også...

Skrevet

Japp, har en sønn som heter Nathaniel, og fant dette nydelige navnet i isfolket. Nå sliter jeg veldig med å finne navn til gutten i magen, er liksom ingen navn jeg synes er så fint som Nathaniel:-)

Skrevet

Hvilke navn barna mine har? Jeg har en oppkalt etter Mattias Meiden og Dolg Lanjelin Mattias, en etter Sander Brink.... Har fler , hehe, men vil ikke henges ut her pga navnene jeg har valgt....

Skrevet

Smak på Dominic... hehe...

Skrevet

Ehh, hvordan kan du si at disse navnene er brukt i det kjedsommelige? Nathaniel f.eks er det kun 167 som heter, og f.eks Tristan er det kun 121 som heter..Ikke akurat mye brukt vil jeg si...

Skrevet

Jeg var veldig fascinert av Sol Angelica i isfolket. Hvis jeg hadde hatt en jente i magen ville jeg seriøst vurdert Angelica nettopp på grunn av dette!

Skrevet

Selv har jeg ei datter som heter Angelica, og fikk navnet mer eller mindre fra Margit Sandemo's bøker; Sagan om Isfolket.

Jeg likter veldig godt mange av navnene Margit skrev om, og bruker nok kanskje noen av de, i en senere anledning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...