Gå til innhold

når er første legetime da??


Jente23, Nathalie, gullimagen

Anbefalte innlegg

idag bestillte eg time til lege, håpte å få time neste uke.. men neida, fikk ikke før om 3 uker, og da er jeg 10 uker på vei.. med andre ord, dette som skulle bli bare en sjekk at jeg faktisk er gravid osv, blir min første svangerskapskontroll da?? siden den første ska være mellom 10-15 uker på vei eller noe?? noen som vet hva de gjør da??

 

takker for svar!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er egentlig usikker selv for har ikke fått time før jeg er 10+3...skulle gjerne hatt time før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir din første svangerskapskontroll. Det er vanlig å ha den mellom 8 - 10 uker. Ofte setter lege/jordmor av god tid første gangen. Du fyller ut "helsekortet", tar en blodprøve, leverer urinprøve, og noen ganger tar de en underlivssjekk også. Det er også vanlig at du opplyser om fødested og at lege/jordmor sender inn søknaden.

 

Jeg skal også til min første kontroll når jeg er rundt uke 9/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min fast lege sa den förste helst skal vere i uke 12 .... må få bestilt snart er jo 10 fulgåtte i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha første timen kjapt, men fikk ikke før 22. August.. Og da er jeg jo allerede 11+1 :-O Men, legen sa at så lenge jeg følte at alt gikk greit og ingen uvanlige smerter så skulle det gå fint :-) Legen min skulle på ferie..det var derfor jeg måtte vente såpass lenge..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har min første time 22 aug. da vil jeg være rundt 12 uker på vei=o)

 

Så alt fra 8-14 uker er da den første timen skal være tenker jeg...De får jo ikke gjort så veldig mye før det...

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...