Gå til innhold

Fått svar på HCG nr 2


Mammaen til Emilie med ny mage

Anbefalte innlegg

Den hadde økt fra 1600 til 1900. Ikke bra økning,men litt hvertfall.

 

Hun ville faktisk ha meg FASTENDE inn til UL i morgen. Jeg takket nei.. vet jo hva det vil føre til om UL undersøkelsen blir på 3 sekunder i morgen også. Vet jeg får en annen lege om jeg venter til uken.

 

Så,jeg skal vente til uken, da er det gått noen dager.

 

 

Har ingen håp lenger, men jeg tar heller ikke utskrapning før jeg vet med sikkerhet at knøttet mitt er dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk..så tror jeg det lever. Vet ikke hvorfor,men jeg tror det nå. Men..man skal jo ikke ta det for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Det er jo bra at det har økt da, det skal det vel ikke gjøre hvis det hadde vært noe galt.....!

Hvis du føler det er helt feil med hun som ville ta ny UL i morra så hadde jeg også ventet til uka.

Det går nok bra skal du se :-D

Krysser fingrer og alt jeg har for dere.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj trøsteklem til deg oppi alt, tror på at det går bra jeg også ;o)

Ikke gi opp håpet,vi har jo sett før her inne at noen har tatt feil, sant.

Så lenge hcg stiger er det jo positivt, ( for om det er gått galt går det jo nedover,ikke oppover,)så dere får dette til skal du se ;o)

Krysser alt for at dere får sett det virkelig neste uke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja..og nei. fant dette på lommelegen

 

 

 

 

Missed abortion og HCG

MISSED ABORTION OG HCG

I 6. uke av svangerskapet hadde jeg en svært liten blødning og moderate magesmerter.I og med at jeg har spontanarbortert tidligere kontaktet jeg straks lege.Hadde et ønske om tidlig ultralyd, men legen ville vente. Hadde svangerskapssymptomer som kvalme/brekninger og ømme bryster. Målte Hcg som var på 5200.Fikk ikke målt en ny hcg etter to-tre dager -noe jeg egentlig trodde var rutine. I uke 8 oppsøkte jeg legen på ny i og med jeg fortsatt var engstelig. Fikk målt en ny hcg :36 700. Fikk beskjed om at dette viste fin stigning fra sist - og jeg pustet dermed lettet ut. I uke 9 fikk jeg en ny liten blødning. Kvalmen hadde avtatt litt, men brystene var fortsatt like ømme. Via legevakt fikk jeg omsider ultralyd. Ifølge vakthavende lege på sykehuset kunne han ikke se tegn til liv. Han forklarte at fosteret umulig kunne være mer enn 5-6 uker gammelt. Jeg forklarte om mine hcg-verdier uken i forveien, men fikk egentlig ikke noe svar på hvorfor disse hadde steget i en periode legen mente at det ikke hadde vært liv(mellom uke 6 og 8). Jeg angrer veldig på at jeg ikke ba om en ny hcg før jeg tok imot abortpillen. Nå er det hele overstått. Vet det er lite å gjøre med dette nå, men lurer likevel på hvor mye jeg kan stole på hcg-målinger ved en evt. ny graviditet? Kan hcg stige såpass mye som i mitt tilfelle - når det faktisk ikke er liv? Eller burde jeg blitt sendt til ny ultralydundersøkelse etter noen dager? Takker varmt for svar!

 

Hilsen Forvirret Relevante sykdommer/medisiner: Folsyre

 

Kvinne, 27 år

 

 

Hei, HCG kan stige slik du har opplevd ved missed abortion. HCG dannes i graviditetsvevet som ligger i livmoren, og stiger en tid selv om det foreligger missed abortion. Verdien ville nok ha sunket hvis den hadde blitt undersøkt på tidspunktet da du fikk abortpillen. Det hadde vært avklarende om det hadde blitt foretatt ultralydundersøkelse i uke 6 og kanskje med kontroll uken etter ved eventuell tvil.

 

HCG-verdier i svangerskap:

 

From LMP (etter siste menstruasjons første dag) (mIU/ML or IU/L)

3 weeks 0 to 5

28 days 3 to 426

35 days 18 to 7,340

42 days 1080 to 56,500

49 - 56 days 7,650 to 229,000

57 - 78 days 25,700 to 288,000

79 - 100 days 13,300 to 253,000

2nd trimester 4060 to 65,400

3rd trimester 3640 to 117,000

 

 

 

 

 

Så, om jeg har mistet kan det fortsatt stige. Har jo mistet 2 ganger før, spontanaborter de gangene. Men da forsvant HCG relatvt kjapt, testet negatvt på vanlig urin test hos legen. endte med utskrapning andre tok kroppen seg av selv.

 

 

Er ikke annet å gjøre enn å vente og se. Men skal vente lenger enn til i morgen,det er hvertfall sikkert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må jo bare håpe.. men det var så liten økning at dte er stor sjangs for at den synker om en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...