Gå til innhold

Flere potensielle sete-fødere her?

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten 36 uker nå og knøttet har ikke gjort mine til å snu seg rett vei ennå. Kjenner at det begynner å gå utover både humør og nattesøvn å gå og bekymre seg for dette... Har prøvd moxa-behandling, men det virker ærlig talt ikke særlig seriøst på meg, røkelse på lilletærne er virkelig ikke helt i min kategori, og siden jeg fikk det med meg hjem av akupunktøren lukter det nå eldgammel, innrøykt brun kafé i huset vårt. Frarådes!!! Prøver en haug andre kjerringråd, som å ligge på alle fire mange ganger om dagen, riste på magen, ligge med beina opp mot veggen osv, men så langt har ingenting skjedd... Skal til jordmor neste uke. Noen i samme situasjon eller med gode råd å komme med..? :-|

Fortsetter under...

Nå har jeg i alle fall fått bekreftet at fastleger og jordmødre ikke alltid vet hva de kjenner på utsiden..! Har vært på ultralyd og fått vite at babyen ligger veldig pent i hodeleie, og etter det jeg har kjent, har hun ligget sånn svært lenge, både sparking og hikking har vært på samme sted så lenge jeg kan huske nesten, flere måneder. Både lege og jordmor har tatt feil av hva som er hode og hva som er rompe på babyen!

En ufattelig lettelse, nå kjenner jeg at jeg plutselig gleder meg veldig til fødselen..!

• 6 måneder senere...

Min har lagt i seteleie, men på siste kontroll mente legen at den lå i hodeleie. Jeg tror ikke det. Skal ha kontroll om en uke (uke 36) for å sjekke igjen. Jeg tror jeg vil insistere på UL uansett hva JM sier, nå som den har ligget i sete så lenge. Kjenner ingen typiske spark mot ribbeina, men det gjør man kanskje ikke så sent alikevel, det er vel ikke plass?

Annonse

Jeg har vært til kontroll på sykehuset i dag pga seteleie og var som jeg trodde - hun sitter fortsatt godt på rumpa.

Spurte legen om jeg kunne få time til å prøve å snu henne og da sa han at rumpa hennes hadde festet seg så det ville dem ikke gjøre.

Er 35+4 i dag.

Skal inn å ta røntgen neste uke for å måle bekkenet, men jeg er allikevel fast bestemt på å føde vaginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...