Gå til innhold

200 dager igjen !!


susemikkel

Anbefalte innlegg

Phuh !

Endelig er formen litt stigende, også baaaaaaaaaaaare 200 dager igjen..mumle mumle.. hvordan er formen til dere andre nå da jenter?

tasser over til 2.trim neste uke,begynner å grue meg skikkelig egentlig jeg til å føde,har nok lest litt for mange av disse skrekkeksemplene,sukk..

Sliter nemlig med bekkenet som det er nå, og fysioterapeuten min sier at jeg ikke kan føde vaginalt pga dette, men så var jeg jo så "teit" å leste litt inne på keisersnittdebatten også vettu, å blir jo skremt der også, huffda.. flere som har det slik tru??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har 96 dager igjen og jeg er lei:-(

keisersnitt er vondt og du bruker langt tid på å komme deg opp igjen men er dette det som er best for barnet så lyder ordene deretter:-)

 

det går nok bra.det er mange som synest dette er greit men min erfaring er VONDT!!

 

hehe lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96 bare, oj gratulerer,

Au,der ser du, ble jeg enda mere skremt, hehe.. ikke rart man gruer seg vel, sukk..

Men men, det må jo bare gå på et eller annet vis også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 dager igjen selv i dag:)

tatt keisersnitt med begge mine og skal det igjen

(så da er det sikkert mindre enn 200 dager:)

min erfaring er:

keisersnitt er som andre fødsler ikke like.

det første var ikke bra, men det skjedde ektra ordinære ting og mye gikk som det ikke skulle- men ungen var frisk og rask og er det fortsatt

andre keisersnitt var en drømmeopplevelse, fra start til mål. var oppe etter få timer og formen ble kjemperaskt bra. ikke noe problem i det heletatt. håper virkelig på samme opplevelse igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er dårlig gjort og skrive ett slikt svar og attpå til være anonym jeg. når noen skriver de er redde kan vi vel heller prøve og muntre opp enn og bryte ennå mer ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

200 dager igjen i dag jeg også! gleder meg til å hoppe over til 2 tri på mandag:) har vært sykmeldt nesten hele 1 tri, har vært helt ødelagt, og skikkelig lei! formen begynner å bli bedre nå, heldigvis. men så blir jeg egentlig bekymret også... håper tiden går fort til uke 15 og jordmortime!:) har ikke begynt å tenke så langt som fødsel ennå, men så har jeg ikke problemer med bekkenet som deg da:/ håper det går bra med deg da, folk skriver jo kanskje helst om de dårlige opplevelsene sine?

klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj tusen takk for svarene her, godt å høre noe positivt også iblant ja,

og få høre at det går fint også,selvom jeg leser mest at det er masse plager, jeg forstår jo at alle fødsler er forskjellige, å at man må regne med smerter, men sukk.. kan ikke noe for at redselen har tatt overhånd her akkurat nå, skjelve skjelve..

Tusen takk for opmuntringen hvertfall !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da spretter vi over samtidig vi da,

Godt at formen din også har blitt bedre nå, kan ikke skjønne hvordan dere har klart å gå på jobb i slike situasjoner egentlig jeg,phuh.

er ufør selv, (pga bekken/rygg) og har ofte tenkt på dere som er i arbeid, og ikke klart å forestille meg hvordan man kunne klart det uten å få være sykkemeldt i de verste ukene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy at vi er like langt da! nå er ikke jeg helt sikker på termin eller noe siden jeg ble flyttet 3 uker tilbake på tidlig ul. gyn ville ikke si noe helt sikkert da fosteret lå litt rart og var vanskelig å måle korrekt:) så må vente til ordinær med å få rett termindato! holder meg til 29.jan nå da:) har vært sykmeldt siden uke 4 jeg(ifølge menstermin uke 7) så er så glad formen endelig er stigende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan fortelle om mitt site KS:

fikk først eget rom , snakket med hyggeliege pleier og jordmor før vi dro sammen ned på operasjonssalen.

Der fikk jeg først venefloner- det var de jeg grudde mest for- det gikk faktisk helkt fint, uten smerter:)

så kom det en lage og skulle sette bedøvelsen, han sa, nå skal jeg klemme litt på ryggen din- ok. så klemte han, det var det jeg kjente, sånn ja, da satt den sa han plutselig, hadde ikke kjent noe jeg og bedøvelsen var på plass.

så fikk pappan komme inn:)

så kom operasjonslegene, 2 stykk. de snakket og fleipet, god stemning. gikk litt tid. så sa de- nå blir det ett trykk på maggen. det var da de trykte på magen for at babyen skulle komme ut. kjentes som ett sug i magen og vips var snuppa ute:)

hun fikk til pappan sin, vi beundret henne sammen før de gikk opp og jeg ble sydd.

så ble jeg lagt på oppvåkning- var jo våken men bedøvet.

der lå jeg kanskje en time alene, slappet av, sov litt, fikk smertestillende osv.

så begynte beina og våkne til liv.

babyen og pappan kom ned,

ammet litt og koste oss.

jeg lå der nede til bedøvelsen var gått såpass ut at jeg hadde følelse i beina.

så var det opp på avdelingen.

hadde en herlig seng som kunne kjøres opp og ned med knapper, så jeg la meg tilrette som jeg ønsket hele tiden.

etter noen timer sto jeg opp, gikk på do og dusjet.

så hentet jeg meg mat.

var jo litt vondt, men ikke ille. fikk smertestillende og alt var bra.

etterriene var vonde, men de har man jo uansett, og de var mye verre med nr 2 enn med nr 1. kan ikke huske de fra da.

jeg var i topp form, vi hadde mye besøk og alt gikk strålende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj huffda, bli flytta tilbake er sikkert trist, får håpe du blir flytta frem igjen da kanskje på den ordinære, tror nok mest på slike mensterminer,etter det man kan lese her inne?

jeg har selv vært på 5 ul til nå, og de målene varierer veldig,og siden din lille tass lå litt vanskelig til, så kan det jo være at målene ble "feil" som du skrev ja.Krysse alt for at du på en måte "slipper 3 ekstra" uker, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj guri,takk det var så godt å lese om, at nå renner det slikt salt ut av øynene her ;o)

Puster litt ut her akkurat nå, å tror jeg dropper å gå inn å lese mere på debatten igjen, holde meg fast til dette, det er nok viktig å tenke positivt,selvom det ikke alltid er like lett da, hehe..

Snill du som delte dette ;o)

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig, syns det er viktig at man får frem at KS kan være flotte opplevelser:) lykke til. spørs om vi skal ta samme dag da:) gleder oss t UL, men ikke fått time ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fint at noen deler de gode erfaringene også her ja ;o)

Skal du på Ullevål også?

Vi fikk time 24 august der,

Hadde vært litt gøy om vi skulle alle 3 her da,knis..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. Olav på oss. håper på time i august vi også til 1. ultralyd. er jo så spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da var du jammen langt borte, hehe..

Håper dere får time snart da ;o)

Ganske utrolig alt som skjer inni oss synes jeg, første min

Så det har vært helt utrolig å få se og høre tassen 5 ganger allerede,og så fort de vokser,Utrolig.

Gleder meg på deres vegne jeg, har dere noen formening om hva dere tror det blir denne gangen?

Jeg har så guttefølelse jeg,hehe,så da blir det sikkert jente, haha. men pytt samme hva det blir, bare jeg klarer å komme meg igjennom alt,og redselen, som du hjalp meg masse her idag, phuh takk igjen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2 jenter. pappan tror at nå blir det gutt, for jeg var ikke så kvalm helt i starten som de forrige gangene, men nå er jeg dødskvalm hele tiden:( håpe det går snart over. vi har ikke hørt eller sett vår ennå, så gleder oss t legetime 30. juli, håper på å kunne høre hjertelyden da. blir så mye mer virkelig med en gang da.

 

vi har mye og glede oss over vi som er så heldige og få bære barn frem til verden:)

 

ikke tenk mer på fødselen og at du er redd,

tong går som det går.

og som legen min sa,

jeg har aldri hørt om noen som har blitt igjen inni der:)

så ut kommer dem.

du kommer gjennom det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniiiiiiser ,der måtte jeg le litt også, hehe," ingen som har blitt igjen der inne" nei, phuh.. godt sagt,

så gøy om dere får en gutt nå da sikkert,tipper jentene også gleder seg vilt til en ny tass rundt seg. smelt..

Ja fy ,vi er heldige uansett om vi får frem et nytt vidunder,sukk.

Jeg skammer meg jo litt som gruer meg slik, men .. ikke alltid like lett heller da, hehehe..

Det går jo alltid på et eller annet vis, phuh!!!

Er nok glad når det er over da.

Tvi tvi hos legen, blir spennende å følges fremover

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne jo vært lykkelig uvitende 14-15 uker på vei nå!:) hehe... men så lenge vi så hjerte slå, og alt så bra ut, så får den komme når den kommer! holder en liten knapp på menstermin da:) iallefall at vi blir flyttet litt frem igjen! blir spennende:) er ganske sikker på at det er en liten jente der inne også... har trodd og drømt det siden jeg ble gravid!

ser du fikk høre noe positivt ang keisersnitt her oppe, det går nok bra skal du se!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...