Gå til innhold

hvorfor blir man mer oppblåst utover dagen?


Stolt mamma=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måten. Føler meg gravid i 8. måned på kvelden. Lurer på hvordan dette skal gå....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi når man våkner om morgenen er magen tom, så da er den normal / vanlig str. Utover dagen spiser man, og nå i grvaiditeten så er jo magen ganske ømfintlig, og blir lettere påvirket av det man spiser. Får luft i magen o.l. Bare en teori herfra, vet ikke om det stemmer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måten! Veldig plagsomt..

 

Det er hormonene som påvirker glatt muskulatur i tarmen, den blir slappere for at maten skal passerer saktere og bedre næringsopptaket. Leste om det ett eller annet sted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kjenner jeg meg veldig igjen. Er veldig oppblåst og har dermed ikke noe særlig matlyst. Er faktisk et problem å holde det skjult at jeg har så stor mage!!! hadde ikke forventet å få dette problemet her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle , ikke bare gravide blir mer oppblåst utovrer dagen. I løpet av natten går det over, væskemengden fordeler seg når man ligger. Når man er oppe og går, renner væske nedover i kroppen( i vevet) og derfor får man f.eks hovne ben.Tarmene er i mindre aktivitet under natten, og øker på om dagen når den får tilført mat og danner gass. Prøv å mål vekt om morgene og om kvelden, så vil du se at du øker med opptil 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...