Gå til innhold

hvorfor blir man mer oppblåst utover dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles som man skal sprenge på kvelden jo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Føler meg gravid i 8. måned på kvelden. Lurer på hvordan dette skal gå....;)

Skrevet

Sikkert fordi når man våkner om morgenen er magen tom, så da er den normal / vanlig str. Utover dagen spiser man, og nå i grvaiditeten så er jo magen ganske ømfintlig, og blir lettere påvirket av det man spiser. Får luft i magen o.l. Bare en teori herfra, vet ikke om det stemmer da ;)

Skrevet

Har det på samme måten! Veldig plagsomt..

Det er hormonene som påvirker glatt muskulatur i tarmen, den blir slappere for at maten skal passerer saktere og bedre næringsopptaket. Leste om det ett eller annet sted :-)

Skrevet

Samme her, føler meg så mett, men har ikke spist så mye i det hele

Skrevet

Ja her kjenner jeg meg veldig igjen. Er veldig oppblåst og har dermed ikke noe særlig matlyst. Er faktisk et problem å holde det skjult at jeg har så stor mage!!! hadde ikke forventet å få dette problemet her....

Skrevet

Alle , ikke bare gravide blir mer oppblåst utovrer dagen. I løpet av natten går det over, væskemengden fordeler seg når man ligger. Når man er oppe og går, renner væske nedover i kroppen( i vevet) og derfor får man f.eks hovne ben.Tarmene er i mindre aktivitet under natten, og øker på om dagen når den får tilført mat og danner gass. Prøv å mål vekt om morgene og om kvelden, så vil du se at du øker med opptil 2 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...