MC81 Skrevet 12. juli 2007 #1 Del Skrevet 12. juli 2007 Er student og i en deltidsjobb ved siden av. Jobben er ikke kontraksfestet i timer, men blir fordelt hva behvet er fra måned til måned. Har nå blitt sykemeldt for bekkenløsning, vet ikke hvor lenge man pleier å bli sykemeldt for det men det kjennes ikke ute som om det kommer til å bli bra på en stund. Hvis tilfellet er slik at jeg blir sykmeldt frem til start av permisjon, blir da fødselspengene utbetalt på grunnlag av sykepngene jeg har mottat. Vil jo da motta sykepenger på bakgrunn av det jeg har jobbet de siste ukene! Noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9827391-utregning-av-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosel Skrevet 13. juli 2007 #2 Del Skrevet 13. juli 2007 Mener at du må ha minimum 50% stilling i 6 av 10 siste mnd før perm starter for å ha krav på permisjonspenger fra arb.giver, eller NAV. Du som student har krav på fødselstipend fra statens lånekasse, hvertfall hvis du har søkt skoleplass videre og skal ha perm fra denne. Hvis du er sykemeldt tidelig pga bekkenløsning så er det mange som ikke kommer seg tilbake igjen..fulltid hvertfall, men dette avhenger jo litt av hvordan type arb.plass du er ved, muligheter for tilrettelgning osv. Jeg var student høstsemesteret 2006, fant ut at jeg var gravid i januar og hadde heldigvis ordnet meg med jobb siden desember. Har da jobbet i en 50% admin.stilling i tillegg til at jeg har tatt ekstravakter ved gamlejobben - pga stoooor personalmangel har jeg her jobbet hvertfall 100% hver mnd, og fikk dermed inn 6mnd og 3 uker før jeg gikk ut i perm. Jeg undersøkte alt dette veldig nøye med engang jeg fant ut at jeg var gravid for å finne ut hva jeg måtte gjøre, hvilke skjemaer som måtte sendes inn ol. for å ikke ryke på en enorm økonomisk smell fordi jeg var student og egentlig arb.ledig. pappa`n er også student. Hvis du ikke har krav på perm.penger har du krav på engangsstødnad..tror dette beløpet ligger på rundt 33 000. Håper du finner ut av det og at det ordner seg! Lykke til videre med spiren! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9827391-utregning-av-f%C3%B8dselspenger/#findComment-9831258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #3 Del Skrevet 13. juli 2007 Fødselspenger og sykepenger beregnes på samme måte. Er du sykemeldt helt frem til du går ut i fødselspermisjon blir grunnlaget for fødselspengene likt det du har hatt i sykepenger: a) I et arbeidsforhold med fast arbeidstid og timelønn skal de siste fire ukene legges til grunn. I et arbeidsforhold med fast arbeidstid og månedslønn skal den siste måneden legges til grunn. c) I et arbeidsforhold som har vart mindre enn fire uker, skal dette kortere tidsrommet legges til grunn. d) I et arbeidsforhold der arbeidstakeren har fått varig lønnsendring i løpet av de siste fire ukene, skal tidsrommet etter lønnsendringen legges til grunn. e) I et arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter skal et lengre og mer representativt tidsrom enn fire uker legges til grunn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9827391-utregning-av-f%C3%B8dselspenger/#findComment-9832305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå