Gå til innhold

Kan man miste / fosteret dø- uten å blø?


♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er så redd for at jeg skal miste spiren, er i uke 8.

 

Er det virkelig mulig å miste spiren som vokser i magen og nå er 11-14 mm uten å blø? Kan det dø og bli der inne....

 

Gud så dumme spørsmål, men er så usikker og føler ikke jeg kan spørre noen om det heller enn her inne. Så fint om dere snille damer kan svare....

 

Hver gang jeg er på do sjekker jeg papiret, men ingenting av blod eller noe på det noengang de ukene jeg har visst jeg var gravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis embryoet dør, skyldes det i over 60 % av tilfellene alvorlige kromosonfeil som ikke er forenlig med liv. Oftest klarer kroppen å støte ut embryoet selv (spontan abort) men noen ganger oppdages det ved ultralyd - ofte fordi kvinnen har opplevd blødninger. (når fosterproduktene ikke støtes ut, missed abortion)

Hva kan jeg si til deg for at du skal føle deg bedre? Jeg høres kanskje kynisk ut, men dette er helt sant.

Jeg opplevde selv en missed abortion uke 13 - oppdaget pga blødning. Fikk utskrapning. Gråt i 2 uker - så gikk livet videre. Er nå gravid igjen, og alt ser foreløpig bra ut.

 

1. Mine poeng er; det å miste et embryo så tidlig er faktisk ikke livets undergang. Man må bare være glad for at kroppen klarer å skille ut de som ikke ville være levedyktige så man slipper å gå 9 mnd med voksende mage og vente på noe som ikke kan leve opp.

 

2. Dessuten vet man - når man har klart å bli gravid - at man KAN bli gravid og dermed har man mange nye sjanser.

 

3. Når man snakker med kvinner rundt seg - har nesten alle jeg kjenner opplevd EN episode med noe lignende, oftest en tidlig abort. Dette er med andre ord ganske vanlig.

 

4. Det er ingen ting som tyder på at noe er galt hos deg når du ikke opplever blødninger. Dessuten opplever rundt en tredjedel av oss blødninger UTEN at noe er galt - så det er ikke noe sikkert tegn på at det er galt - bare betyr at man bør sjekks med ul når man har blødd.

 

5. Prøv å tenk på noe hyggelig - og pris hver dag som går i riktig retning, lille kvinne. Stol på kroppen din - og ta godt vare på deg selv. Ikke drikk alkohol, ikke røyk og spis folsyra di:-D Jeg har også vært var på blødninger hver gang jeg gikk på do, men etter hvert så roer man seg og begynner å se framover.

 

6. Jeg krysser fingrene for oss, jeg:-D Måtte vi komme til veis ende etter 9 mnd med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuusen takk for fint svar- det gjorde meg litt bedre.

 

Håper alt går bra, og med hver dag er en tryggere....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver dag som går er for oss alle en dag nærmere målet, og sist gang var jeg redd fra dag en for at noe skulle gå galt. denne gangen har jeg sagt til meg selv at jeg ikke kan gå og tenke på alt som kan gå galt men faktisk tenke på at stort sett så går det bra når man har komet så langt at man har funnet ut at man er gravid. uønskede aborter er selvfølgelig en del av graviditeter, men oftest går det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...