Gå til innhold

13 år og piercing i navlen - hva synes vi om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å låse den jenta inn på et lydtett rom i en 5 årsperiode. Hva annet kan man gjøre for å bevare vett og forstand?

Nå sendte jeg det gale menneske nordover for å hjelpe tanta (som forøvrig næremer seg 40) med slåtta, og hva skjer? Joda Tante skal til Bodø å fixe piercingen og tar jenta mi med. Nå har ungen svidd av et helt kontantkort på å mase om å få pierca navlen. Er ordet NEI noe unger aldri skal lære seg betydningen av?

Ungen var også frekk nok til å skrive "hvis du er glad i meg så lar du meg få lov" og "gi meg en jævla god grunn til at jeg ikke kan få lov".

Kanskje jeg skulle låse meg selv inn i stedet????

Skrevet

NEI, NEI og atter NEI!

Ei jeg kjenner er femten og har det, og DET synes jeg er tidlig.

Dessuten er det ulovlig, stygt, HARRY, og gir et DÅRLIG, usæriøst inntrykk av foreldrene!

Sorry, klar tale. Men NEI!

Skrevet

hehe.. nå høres du ut som mammaen min :P sånn hu var da jeg ville ta oiercing rundt 14 år alderen... :P jeg tok ikke før jeg ble 16,, men maste i mange mange år.. (nå har jeg ingen, og er 19 ;O), alt er tatt ut :P

Skrevet

Nei fysjom!

Kommer ikke på tale!!

Skrevet

Nei, fysj, det syns vi ikke noe særlig om nei!! Du får true henne med husarrest til hun blir 16, eller kanskje 18 hvis hun ikke hører etter!!!

Skrevet

Hehe.. helt klart NEJ! Skjønner jo at hun vil ha da, ikke synes jeg det er harry heller... en av de få piercingene jeg liker. :) På den andre siden, har hun hull i ørene? For da ser jeg ingen grunn til å nekte henne..

Skrevet

Jeg har selv i navlen, og føler meg naken uten :)

Men jeg synes det er aaaaaaaalt for tidlig at en 13 åring skal ta det..

17 kaskje..ja, eller vente til hun er myndig og kan velge selv :)

Skrevet

Det er da 16 -årsgrense for piercing

Skrevet

Når jeg var 13 så var det flere jenter i kl som hadde hull i navelen og andresteder, så jeg ser for å være ærlig ikke helt problemet, men så er dette deres datter og deres regler å som min mor sa til meg ; vi bryr oss ikke om hva alle andre får lov til, vi bestemer hva du får lov til å det var siste ord i den saken, så jeg gikk ikke når jeg var 13.

Skrevet

joda, men man kan få tidligere med tillatelse fra foreldrene. :)

Om man har latt ungen sin pierce ørene så ser jeg ikke noe forskjell på å la de få ring i navlen.

Skrevet

Hva med og forklare henne hvor styggt det kan komme til og bli etter at hun har fått barn en gang i fremtiden?

Jeg tok piercing i navelen når jeg var 17 (rett føre jeg ble 18) og den måtte jeg ta ut på slutten av svangerskapet. Ser ikke mye pent ut nå nei. =/

Skrevet

Tja sier jeg! Hun kan jo ta den ut. Selv tok jeg piercing i navlen da jeg var 18 og tok den ut dag ble gravid med nr 1. Når jeg har fått bort strekkmerkene skal jeg ta ny!

Det er jo ikke en varig ting som tatovering da. Det er bare å fjerne den senere om hun angrer. Men det er jo tidlig da!

Svarer Tja her tror jeg!

Skrevet

forstår faktisk ikke hva en 13åring skal med piercing i navlen! Ingen som skal se navlen hennes uansett er det det?

Hmmm, lever kanskje i god tro om at jenta mi ikke skal gå i magekorte topper når hun kommer i den alderen.

Skrevet

*ler* Ja for det bryr unger seg om.. jeg prøver å si det til folk som tattoverer seg overalt at de kan ta en kikk på min x-svigermor så de får se hva alsken kinategn og røde roser ser ut som på en damenakke/hals/overarm osv i en alder av 60 år. *grøss*

Skrevet

hvis hun tenker som jeg tenkte når jeg var 13, så gjør vel ikke det noe da, for da kommer jeg sikkert ikke til å bry meg noe om da, for da går jeg ikke på skolen da er det jo ikke noe press på å se bra ut, man bryr seg sikkert ikke så mye om det da...... så utorlig dum som jeg var uff

(okey å snakke til meg den gangen var gjerne som å snakke til en veg, for jeg var stor jeg nå , ja praktisk talt voksen, å ingen måtte komme å fortelle meg noe annet, for vist hadde jeg livserfaring, viste best gjore jeg også)

Skrevet

Skjønner hva du mener med naken uten den. Savner min som jeg hadde før jeg fikk barn. Men så har jeg så sprøyte skrekk så jeg tørr ikke ta den opp igjen.

(rart egentlig, for jeg er livredd for sprøyter, men har et par taoveringer og piercing i tunga, og har hatt piercing i leppen og navlen. Men likevell tørr jeg ikke ta i navlen igjen)

Skrevet

Som noen over her skriver kan d bli stygt hvis man går med den hele svangerskapet. jeg tok min ut med en gang jeg fant ut jeg var gravid å det er ikke stygt i det hele tatt. skal som sagt sette inn ny senere.

Skrevet

Jøss, det er sommer.. folk er på stranda i bikini..mange bare mager der gitt. ;)

Skrevet

Husarrest til hun er 16 eller 18?!?!?! Vil ikke meg selv så vondt. Ikke misforstå meg - ho er ei real og god jente, så lenge ingenting går henne i mot.

Jeg mener at det er stor forskjell på hull i ørene og piercing. Når disse småjentene spankulerer rundt i trange, lave bukser og topper som knapt skjuler minstekravet for anstendighet og i tillegg er pierca i navlen - da tenker jeg at de forsøker å være sexy. Og der stopper mitt fordomsfrie sinn opp. Beklager....

Skrevet

he he, joda det er sommer nå. Men ikke lenge igjen til man må ha på andre klær enn bikini :-)

Skrevet

Joda, men det tenker ikke en 13åring på nå. ;) Husker du ikke hvor lang sommeren var når en var barn? *sukk*

Skrevet

ååååhhhhh måtte du minn meg på hvor deilig livet var som barn???

en sommer var jo uendelig :-)

At man virkelig lengtet etter å bli voksen, det er helt ubegripelig!

Skrevet

Synes 13 er VELDIG ungt for å få piercing i navlen. Selv tok jeg da jeg var 17, men fikk betennelse og greier så jeg måtte ta den ut. Ser ikke særlig pent ut nå nei...

På den annen side er det tross alt bedre å få gjort det i et studio enn at hun gjør det selv. 13åringer kan jo finne på det meste....vanskelig situasjon det der

Skrevet

hm, hvis det hadde vært min datter hadde hun fått lov. jeg tok i navelen selv når jeg var 12 både oppe og nede.. eneste jeg hadde vært streng på var at det skulle være på ett godkjent piersing studio og ikke gjøre som meg, som tok og iset navelen med snø som lå langsveien på e 18 og la venninda mi ta på meg..

Skrevet

Det er vel kanskje litt tidlig.. Men pass på så hun ikke nå bestemmer seg for å ta saken i egne hender, det gjorde jeg når jeg var 16 år. Men det var ikke fordi jeg ikke fikk lov av mamma da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...