Gå til innhold

gravid IGJEN


ed72

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg ringte til ei venninne ista og sa at jeg hadde havna "i uløkka". Hun sa er du virkelig i uløkka da du er gift og alt. Jo tenkte jeg inni meg, det føles som en ulykke å bli gravid nå . Jeg har en 13 mnd sønn, og han trenger omsorg og oppmerksomhet. Men, nå er det en mor som er konstant kvalm og ekkel. Sover mye, sover når lillegutt sover. Hovedproblemet mitt er at mannen min er sykemeldt. Han er alkoholiker og jeg hadde plan om å flytte fra han nå i august.Men nå har jeg måttet revurdere, kan jeg virkelig flytte og stresse avgårde så kvalm og ekkel som jeg er. Skal jeg flytte? Bli alenemor til to små? Jeg har time til abort neste uke, da vil jeg være i 8.uke.Men jeg har ikke lyst å ta abort, selv om jeg vet at helsa mi kommer til å være "rævva" fremover. Er ganske isolert og har ikke så mange venner her jeg bor, så jeg har ikke noen å prate med.Får dere et klart bilde av hva jeg burde gjøre? Finnes der en klara klok som kan gi meg kloke råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

 

Off, dette høres ikkje kjekt ut.. Hvordan er mulighetene til å ha småen i barne hage eller hos dagmamma? Skjønner godt at du ikkje vil ta abort. Mener du har krav på god støtte når du er alenemor..

 

Og noen venner til å hjelpe å flytte?

 

Eg har ikkje tatt abort, men eg har mista. Det er ikkje noe god opplevelse. Det er sikkert ikkje det samme som å ta abort, siden en da på en måte velger det som en utvei. Ikkje misforstå meg- Å miste er veldig tungt og vondt.

Og eg mener at ønsker du å beholde det, synest eg du virkelig skal følge det. Kan jo hende du vil angre på det resten av livet. Min mann jobber på sjøen og eg er ganske mykje alene med vår sønn.. Eg hadde keisersnitt og det var ikkje så veldig vellykka.. fekk beskjed om å ikkje løfte noen verdensting. Ikkje småen en gang. På 3 mnd. Da kunne eg begynne så vidt. Her for ei stund siden, fekk eg kyssesyka. Da er det strengt forbudt med alt. Eg var veldig dårleg da og. Begge gangene var min mann ute og eg måtte klare meg alene.

 

Det eg sier er at en mor klarer det meste om ho må. Eg trur det finnes ett eller anna som styrer hjernen vår til å bli bestemt og klare det. Klart det er tungt til tider, men tenk på alt en har i desse små. Alt dei kan gi til oss.. Det første øyeblikk til en artig grimase...

 

Vet ikkje om det hjalp eller du ble klok på dette.. Men håper du tenker deg godt om før du bestemmer deg.. Er vanskelig å få igjen det man har mista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntringen anka81. vet at det er trist med spontan abort, opplevde det for 2 år siden. en liten sorg i hjertet. men jeg fikk jo lillegutt ifjor. samtidig som jeg oppdaget min manns skjulte alkoholisme. etter at jeg oppdaga dette, så har han blitt mer og mer grensesprengende , det siste jeg var vitne til var at han fyllekjørte. jeg skammer meg sånn, ingen som vet. men det er godt å få skrevet det ned. god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kommer aldri til å angre på at du har behodlt babyen.. jeg har selv tatt abort og jeg angrer hver dag...

 

jeg er 25 år og alene mamma til 2 små..ja det er tøft men men det går bra.å som alene mamma får du masse økonomisk støtte slik at du vil klare deg om du går i fra mannen din...

 

du må tenke på deg selv og barnet du har fra før og i magen. å finne ut hva som er riktig for deg!!!

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville nok heller flyttet fra mannen og blitt alenemor til to, enn å ta abort. Tror aldri du vil angre på det om du beholder barnet. Og kanskje det vil bli det sparket i ræven din mann trenger for å skaffe seg hjelp og bli kvitt alkoholproblemet sitt.

Tror man bør være 100% sikker om man skal ta abort, ellers vil du sikkert slite mye med samvittigheten og savnet i etterkant. Uansett hva du bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til. Håper alt ordner seg til det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å få det til å høres enkelt ut eller noe slikt. Men jeg tror det hadde vært det jeg hadde kommet til å gjøre om jeg hadde vært i den situasjonen. Ønsker deg lykke til samme hva du måtte velge å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...