Gå til innhold

Bakoverliggende livmor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her inne som vet når den "tipper" fremover? Vet jeg har bakoverliggende livmor og at det kan ta lengre tid før jeg kjenner livmoren.

Om noen har annen informasjon om bakoverliggende livmor må dere gjerne komme med deres viten og erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vet ikke så mye om dette egentlig, men jeg fikk vite av min gynekolog (før jeg ble gravid) at jeg hadde bakovervendt livmor. Hun sa da at dette ville føre til en lettere fødsel :-) Så det er jeg jo glad for hehe.

Er nå i 13. uke, og kan fortsatt ikke kjenne livmoren, så det er nok riktig at det tar lengre tid....

Noen som har mer info?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bakovervendt livmor, men vet ikke noe mer. Har ikke hørt om lettere fødsel, men velger å tro det nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Jeg har også bakoverlent livmor. I mitt forrige svangerskap kunne jeg kjenne livmoren helt i begynnelsen av 2. trimester (uke 12 el.13). Jeg er nå i uke 11 og kan fremdeles ikke kjenne livmoren, men jeg tror den er på vei opp av bekkenet allikevel, siden jeg ikke lenger er så tissetrengt som jeg var for bare en uke siden. Jeg er ganske liten, det har kanskje også litt å si for at magen viser raskere. Er kun 1,60 høy.

 

Lettere fødsel høres bra ut :) Jeg har ikke hørt om det selv, men forrige fødsel var unnagjort på under 4 timer, så det kan jo stemme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har selv bakoverlent livmor. Vet ikje så veldig mye mer enn det egentlig, fikk vite det da jeg var på UL for litt over 2 uker siden!

 

Ja lov å håpe det blir en lettere fødsel!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bakoverliggende, men hadde dessverre IKKE en lett fødsel sist gang ihvertfall. Men jeg er kanskje unntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja jeg har 2 veldig lette fødsler bak meg og har bakoverliggende livmor så det kan vel stemme... Men det kan sikkert være tilfeldig også. Er bare 8 uker på vei så det er enda en stund å vente før jeg kjenner livmora høres det ut som :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...