Gå til innhold

Gledet meg til å reise hjem tidligere men...............

Anbefalte innlegg

Fikk ett innfall i går om at jeg kunne reise hjem til mine foreldre tidligere enn jeg tenkte så kunne sambo komme etter. Bestilte flybillet på nettet i går kveld (fant en billig en og fikk på lørdag). I gleden over å kunne reise oppover tidligere enn tenkt tenkte jeg ikke over om det var lurt av meg å fly.

Jeg har blodansamling i livmor og har blødd siden tidlig i mai,siste store blødning var 25 mai,men har hatt småblødninger etter det. Har ikke blødd på 1-2 uker.

Jeg leste nettopp i Gravid bladet at har du hatt blødninger i svangerskapet bør man være hjemme. Men om det gjaldt uansett reisemål og reisemåte sto det ikke noe om.

Jeg skulle egentlig reise med tog og det regner jeg med er trygt,men bestilte altså flybillett i går kveld. Skal "bare" til Trondheim fra Gardermoen, men tanken på at letting og landing kan sette i gang blødningene igjen pga trykk i kabinen er ikke fristende. Ringte fastlegen og spurte hva hun rådet meg til å gjøre, hun mente at jeg trygt kunne fly (tar 45-50 min) men liker ikke tanken på hva landingen og lettingen kan sette igang......

Hun mente at det kunne ikke sette igang en blødning men føler meg ikke sikker.....lysten til å reise har forsvunnet.........

Surt å tape 600, for det var en lavpris billet som jeg ikke kan refundere jeg kjøpte, men taper heller de pengene enn å risikere å begynne å blø igjen.........

Skal ringe legen igjen i morgen for jeg måtte sjekke noe med flyselskapet og ringe tilbake igjen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.........har veldig lyst til å reise, kjedelig å gå hjemme nesten 2 uker av en 3 uker ferie men som sagt tanken på blødninger er ikke tiltalende...........

P.s Solstrålen&julemirakelet her, har skiftet nick

Fortsetter under...

Har nå bestemt meg for IKKE å fly (tror jeg), får heller gå hjemme her og reise med toget som opprinnelig tenkt. Heldigvis går det an å endre billetten, skal en tur oppover i september også, får jeg ikke fly da så får jeg endre billetten igjen til etter fødsel en gang. Blir litt ekstra å betale men bedre enn å tape hele billetten. Billetten kan endres helt til før 30 minutter før avgang.

Er veldig vinglete i avgjørelsen nå....

Bare jeg kunne ha sett fremtiden nå og hvodan det går hvis jeg flyr....

jeg skal reise med fly fra haugesund til finnmark, flere timers flytur... hatt blødninger selv, men ser ik problemer med å reise. Jeg er vel ca 20 uker på vei når vi tar turen.

Ingen kan forutse framtiden men eg tror ærlig talt at flyturen ikke betyr noen risiko for deg eller fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...