Gå til innhold

KVALM-prøvd det meste, hjelper ikke!!


mamma`n til nurk

Anbefalte innlegg

Prøvde meg en tur på kjøkkenet i sta, måtte løpe ut og lukke døra.. Brakk meg ved lukta av mat...Og samboern min er på jobb til halv tolv i kveld!!! HJELP!!! Begynner å bli ganske sulten og mariekjeks hjelper ikke lenge av gangen.. What to do?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert mange som er imot tabletter, men jeg tar Postafen (reisesyketabletter) i lave doser. Tar halve tabletter sånn i ny og ne.

Ellers kan man prøve akupunktur, men tipper det ikke er billig.

Ingefær sies å hjelpe, men har ingen effekt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det akkurat som deg, orker ikke spise noe, alt kommer opp igjen. Slik var det sist også. Står en del råd under forumet Svangerskapskvalme i tillegg til under Tema. Ingen av dem har hjulpet meg, men tipsene hjelper mange så håper d lykkes deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er innom og sniker litt fra DiB (gleder meg sånn til neste å kunne prøve å bli gravid igjen, he he).

 

Da jeg var gravid var jeg utrolig sensitiv på lukt og veldig kvalm fra uke 6-7 til uke 14-15.

 

Legen ga med afipran, men selv om det tok kvalmen var det ikke mye hjelp i da jeg ble veldig trøtt av de.

 

Blei til slutt sykemeldt i 1,5 mnd. Det eneste som hajlp meg var å hvile, gå tur (etter formen selvf) i frisk luft, unngå det som lukta sterkt (f.eks. kaffetrakteren) og spise ting som frista meg. Husker jeg hadde greie på salte ting og kalde druer uten stein. Sitronbrus også forresten.

 

Dette er forøvrig ting som hjelper meg mot kvalme ellers også:)

 

Håper du snart føler deg bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...