Gå til innhold

oppsigelsestid og ferie...

Anbefalte innlegg

Mannen min tok ut 2 uker med ferie i juni og 3 uker pappaperm nå i juli. Han sa opp sin nåværende jobb i juni, han har 3 mnd oppsigelses- tid.

Etter lov har man krav på 3 uker sammenhengede ferie i en tidsbestemt periode (juni-sept), spørsmålet mitt er om han kan ta ut 3 uker - eller deler av den i september - selv om dette ennå ikke er avtalt med arbeidsgiver?

Og hva med de resterende 3 uker med pappaperm, står han fritt til å disponere de 3 ukene når han vil i sin nye stilling?

Hihi, d var mange spm. - håper noen kan hjelpe meg da:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9822175-oppsigelsestid-og-ferie/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er såvidt jeg vet ikke noe i veien for at han kan ta ut ferie i oppsigelsestiden - det er tvert imot temmelig vanlig, og ofte hensiktsmessig. Jeg vil også tro at de tre ukene med pappaperm kan tas ut i hans nye jobb - dette er jo en rettighet han har.

Imidlertid er det jo i begge tilfeller alltid lurt å forhøre seg med arbeidsgiver - man ønsker jo gjerne å beholde et positivt inntrykk der man slutter, og skape et positivt inntrykk der man begynner, og en dialog med arbeidsgiver i forhold til hva som passer best for begge parter er selvsagt å foretrekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...