Gå til innhold

Hva gjør dere for å bli kvitt/redusere kvalmen?


Kystrøya

Anbefalte innlegg

Er så kvalm hele tiden, vil bare kaste opp. Føler meg helt elendig...

Kjøpte slike sjøsykearmbånd, men de fungerer visst ikke på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Uff, er så kjedelig å være kvalm.

Noen ting som funker for meg er; tørre/salte kjeks, vann, saftis,sukkertøy.

 

Spise jevnlig gjennom dagen-la det ikke gå for lang tid mellom måltider...og drikke mye.Kanskje ikke så lett dersom du er veldig kvalm men.

 

Lykke til hvertfall-håper du finner noe som hjelper litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det meste jeg også. Sjøsykearmbånd, spise grønne epler (det kan faktisk være ganske oppfriskende istedenfor mat... for det er ikke lett å finne noe en har lyst på...), ingefærtabletter (virker ikke på meg, men gav opp etter 2 dager, orker ikke mer tabletter, tar jo vitaminer+folsyre..), farris med eplejuice, cola, ja, you name it. Det er ikke noe som virker på meg... Utrolig slitsomt å basere hele dagen på hva man kanskje kan klare å ha lyst på..

 

Beklager, jeg har ingen flere ideer..

 

Lykke til:-)

 

Finner du noe lurt, så gi meg beskjed da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve akupunktur. Jeg var fra meg av kvalme, men etter en behandling var jeg merkbart bedre. Fortsatt småkvalm og uggen, men fikk ihvertfall i meg mat og beholdt den. Nå etter tre behandlinger er jeg "ganske fin". Ihvertfall deler av dagen :-)

Det kan være vanskelig å finne en akupunktør nå midt i ferien (jeg må klare meg i to uker uten), men lykke til! Pass på å velg en sertifisert akupunktør www.akupunktur.no!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg går gravid med mitt 3 barn. Eneste jeg syns hjelper/har hjulpet litt er grønne, syrlige epler, saftis eller små slurker med cola(selvfølgelig med måte). Ellers er det viktig å få nok søvn. Merker at jeg blir kvalmere når jeg er trøtt eller sliten.

Ellers er det bare å holde ut. Kvalmen forsvinner hos de fleste i løpet av 2 trimester. : )

 

Hold ut og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Silje Kristine;

Det som har hjulpet meg, er å spise nesten hele tiden. Det er ikke behagelig å spise når kvalmen jager gjennom kroppen, men det har gjort ting bedre for meg. Det føltes såpass lite fristende at jeg kunne btuke 15 minutter på en kornmo-kjeks; men etter det var svelget ned - holdt det magen i sjakk!

Og når jeg hadde bedre perioder, gikk jeg ved et par anledninger i matbutikker med godt utvalg, og kjøpte akkurat det jeg fikk lyst på. Lettere å spise når man er litt motivert ;)

 

Vet ikke om det hjelper for deg, men et forslag i alle fall!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så kvalm at jeg ikke fikk i meg mat eller drikke. Jeg fikk reisesyketabletter (B6). Tar en av disse sammen med frokosten og da går det helt greit med å få noe ned. Ellers masse fine råd, jeg bruker faktisk alle. Småspiser dagen lang..Masse frukt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...jeg var kvalmen hele uke 4 også forsvant det og nå er jeg 5+3 og holder på spy! Fysj..det som har hjulpet hos meg er å sove mye (hvis mulig) og spise tørre Marie-kjeks.. Disse hjelper på fordøyelsen.. ellers får jeg bare si lykke til ;)

 

 

Drikk MASSE vann! Får du ikke mat i deg, så må du hvertfall få i deg væske ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært kvalm siden uke 3, er nå 6+5. Lite som har virket, men i dag har jeg hatt på sjøsykearmbånd og spist ingefærkapsler, og har nesten ikke vært kvalm!! Anbefaler at du prøver deg frem, tilslutt finner du noe som virker,om enn bare for en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkisk pepper har blitt det nye effektive antikvalme middelet her i huset. Virker bare midlertidig da...

 

Ellers ingefær tabeletter holdes på å testes her. Satser på de virker før vi skal på ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...