Gå til innhold

Litt blanda følelser...

Anbefalte innlegg

Da var det endelig bestemt, det blir KS pga en tidligere operasjon jeg har hatt. Ingen tvil hos legen, og om ca 4 ukers tid er ungen ute... Men jeghadde kanskje hatt et bittelite håp om at jeg skulle kunne føde vaginalt...:) Jeg er ikke redd for noen av delene, så sånn sett er jeg jo heldig, men likevel liksom. Må bruke noen dager på å fordøye dette tror jeg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9821913-litt-blanda-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt å tenke på i forhold til ks, så det skjönner jeg godt! Jeg har et planlagt ks bak meg (som var kjempe fint) og skal ha ks igjen 6 aug, men selv om jeg har gjort det för og synes det gikk veldig bra tenker jeg også endel... Tror det er smart å forberede seg uansett hvordan babyen skal ut! Det eneste som er udelt positivt er at vi i alle fall slipper å gå over tida;). Kjenner meg klar for å få ut det lille monsteret mitt nå jeg!

Lykke til!

Det er noe med det at naar man ikke faar anledning til aa foede normalt, saa er det liksom som man gaar glipp av en opplevelse. Om det er en opplevelse som man ikke vil gaa glipp av eller om det er en man skal vaere glad man ikke trenger aa oppleve vet jeg ikke - og jeg tror det er delte meninger om det. Men man lurer naa alltid paa hvordan det ville vaert aa foede normalt da, om man kunne..... tror det er naturlig aa ha litt blandet foeleser om det... Jeg fikk proeve rier i 12 timer, men med 1 cm aapning, saa kan jeg ikke akkurat si at jeg har opplevd noe naert vanlig foedsel en gang, det er jo stort sett mye igjen etter 1 cm..... Men lurer det gjoer jeg - sikkert litt som deg - hadde oensket jeg kunne foede normalt, men vet at selv om jeg proever, saa vil det ikke gaa normalt, saa det er jo bedre for meg og babyen og ta ks..............

Lykke til iallefall - du blir nok vant til tanken!! :-) Vi faar bare akseptere det og se det positive i det - vi faar iallefall ungen ut paa et vis!!!!

Jeg er jo veldig glad for at dette alternativet finnes:) Og jeg er jo også glad for at jeg har en fastsatt dato og slipper å gå over tida, hehe.

Men det er jo den følelsen av å bli snytt for fødselsopplevelsen. Men jeg har tross alt vært gravid, og jeg skal ha ut et barn, så jeg er selvfølgelig veldig, veldig fornøyd med det!!

Nå må bare hodet mitt venne seg helt til tanken på det jeg skal gjennom:))

Annonse

Hei, høres akkurat ut som jeg har det. jeg måtte ta haste ks, med den første pga.hodet på barnet lå i klem, og kom seg ikke nedover, pluss jeg hadde bare 3 cm åpning etter 20 timer med rier. Jeg fikk da planlagt keisersnitt med nummer 2, jeg var veldig i tvil om jeg skulle velge dette. Men jeg har ikke stort bekken, jeg har tatt røntgen, og det holder til ett lite barn, men ikke stort, mine to barn var 4150, og 4245 ved fødselsvekt så de er forholdsvis store. Jeg er ikke mer en 1.55 høy.

det var gynekologen som mente att det beste for meg var og ta keisersnitt med nummer 2, jeg var veldig i tvil, og jeg hadde egentlihg ikke lyst, men jeg ville jo ikke oppleve det samme som første gang heller!! Så på termindagen ble min lille prinsesse på 4245 gram tatt med keisersnitt. Det første legen sa til meg etterpå var att, hun lå på samme måte som storebror, og hadde aldri kunne blitt født vaginalt, det hadde endt i keisersnitt uansett. >Så da var jeg glad for att legen bare hadde bestemt att jeg skulle ta keisersnitt. Først da beroliget jeg meg med att det var det rette valget.Jeg har vært med 2 venniner på vanlig vaginal fødsel, og jeg må si att jeg misunner di den følelsen rett etterpå, vi som ikke kan få på normalt vis, blir litt snytt synes jeg. Og de fødslene jeg har vært med på har gått kjempegreit og fort. ser så deilig ut å være så fin i form, og kan hoppe rett i dusjen og ferdig med det. men, men nå skal jeg ta keisersnitt nummer 3 i mars 08. Jeg har bare infunne meg med att jeg kan ikke føde normalt. jeg jobber selv på sykehuset der jeg har fått de to andre, men på en kirurgisk avdeling. men jeg kjenner gynekologene nokså godt siden vi har gynekologiske pasienter på vår avdeling. Jeg er også så heldig og ha en god vennine som var ferdig utdannet jordmor nå i vår, og hun har fått jobb på føden. så jeg tror nok att jeg kan få til en grei avtale!! Jeg har noen krav som jeg kommer til og stille denne gangen, en blir jo litt kresen etterhvert. De andre to er blitt badet og kledd, men denne gangen skal jeg ha babyen min i natural, ikke bleie på engang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...