Gå til innhold

Hjelp! han suger feil

Anbefalte innlegg

Prøver igjen jeg, da jeg ikke fikk noe svar sist.

Gutten min på 5 uker har feil sugeteknikk, han suger inn underleppa når han dier. jeg drar den ut hver gang, men den går like fort inn igjen, med en gang jeg slipper. Jeg har vært oppmerksom på dett i 3 uker nå, men det blir ikke bedre.

Noen som har noen gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9821745-hjelp-han-suger-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har samme problemet. Lillegutt suger også inn underleppa og jeg må dra den ut hver gang, men det går inn igjen. Jeg er veldig sår vektoppgangen er veldig bra. Jeg prøver å få han til å gape høyt før jeg gir han puppen. Men hver gang så blir det til at han har mest av det brune i munnen ved overleppa. Kjeven skyter bra ut og det ser ut til at han jobber bra ut fra bev. ved tinningen. Men han får litt sånn smilehull ved munnviken og det tyder vel ikke så bra. Tunga ligger der den skal. Å amming er noe herk altså. Jeg sleit veldig sist gang også. Det vriker som om vi bare kan produsere unger med liten munn ( for det har han uten tvil altså)......

Ja både haken og tinningen beveger seg godt, og det meste av det brune er i munnen.

Hver gang han dier åpner sårene seg, så det må jo være noe galt. Har prøvd å snu ham 180 grader også, men da synes jeg det er vanskelig å se hvordan han har leppa.

Kan det ha noe med at han er født 4 uker for tidlig og har ganske liten munn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...