Gå til innhold

Ang søknad om fødselsstipend

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man skal sende inn den vanlige søknaden om stipend og lån, skal man krysse av for fullt stipend, eller fullt stipend og lån? Og skal man krysse av i denne rubrikken: Er du, eller har du vært, gift eller registrert partner, eller er du samboer med felles barn? Dette er det første barnet så jeg har jo ikke noe samboer med felles barn enda, men vil jo få det.

Og vil pengene som blir som blir utbetalt i august og september også bli omgjort til stipend når de har mottatt søknaden om fødselstipend? Har termin i 4.oktober. Eller er det bare pengene fra oktober som blir omgjort?

Fortsetter under...

Jeg krysset av for fullt stipend og lån, og så krysset jeg nei på om jeg var samboer med felles barn fordi det er jeg jo ikke riktig enda! Du krysser jo av for at du venter barn i studietiden, så da skjønner de vel at du ikke har fått barnet enda.

Jeg tror ikke pengene du får før du har født blir omgjort nei, men jeg er ikke sikker..Tror det er pengene fra og med barnet er født og i 10 mnd som blir stipend!

Håper det hjalp:)

man får ikke penger før "nedkomsten" for du må sende inn det hersens G-skjemaet til lånekassen, som bekrefter datoen barnet er født på. Når dette er sendt inn får du penger. For min del vil det si at jeg som har termin 27.september kanskje får penger i oktober, om de klarer å behandle den til det.Om ikke de rekker det så vil jeg ikke få første utbetaling før 15.november, men da vil jeg få etterbetalt for september. Så totalt vil jeg motta penger fra september-juni.. hvertfall slik jeg har forstått det men herregud.. lånekassen og nav.. BLÆÆÆÆ pjuuuk... er så innviklet.. og masse ting her og der å finne ut av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...