Kaisa75 Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde utvendig ul i uke 11 (10+4 tror jeg) forrige gang, men jeg tror jeg har hoert om folk i uke 11 som tar innvendig ul. Kommer kanskje an paa legen og hva slags utstyr de har muligens, om det er i grense tilfelle... ?
Stolt mamma=) Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 skal til legen når jeg er 10+4, håper jeg kan få utvendig...bedre hvis samboer skal være med også
♡ Jersey ♡ Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg skal på UL førstkommende mandag og er da 11+1. Har blitt fortalt at man bare får fullverdig UL med innvendig på det tidspunktet... Samboer skal være med. Han syntes det var litt rart først, men som jeg sa.... bare å bli vant til å se meg i den stolen, for dette er bare begynnelsen, he he... Han er helt enig :-) Lykke til!
Stolt mamma=) Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2007 hehe , han er med selvom det er innvendig?
♡ Jersey ♡ Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Jada! Det er han... Men fortalte han nøye hva han kan forvente seg.. Skjønner jo at han synes det er rart å se på en mann som stikker noe inn i meg, he he. Men tenk på fødselen da??? Det blir jo helt sinnsykt i forhold til dette! Samboeren min er klar for å øve seg litt, he he
Minnie Mom Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jeg tok innvendig i uke 13, det er fordi at det synes mer på den innvendige og for at legen skulle sjekke at alt står bra til med barnet. Har gjort det i begge svangerskapene. Jeg synes ikke det er moro å ligge i den stolen, men vondt/ubehagelig var det ikke. Sambo har vært med begge gangene, og det gikk helt fint. Han ville jo også se.. ;o) Et lite tips er å ta på seg et litt vidt skjørt og beholde det på, da føler man seg ikke så naken. Min erfaring er at man blir så opptatt av det man ser på skjermen, at man ikke tenker på at en annen mann har tilgang til ditt private område... ;o)
Kaisa75 Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Saa rart, den utvendige UL jeg tok i uke 11 var perfekt, nesten bedre enn de jeg tok senere i svangerskapet (sier jeg som mor og ikke som lege, det kan jo hende legene ville ha sett anderledes paa det). Vi saa fint fosteret ligge aa sprelle, mens senere i svangerskapet er det vanskeligere a gjette seg til hva som er hva paa ultralyden.. Men men, har legene sagt det saa vet de vel hva de snakker om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå