Gå til innhold

når sier man det til arbeidsgiver?


Stolt mamma=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg fortalte det i uke 5 da jeg var så dårlig. Ville jo ikke at de skulle tro jeg sluntret unna jobben min. :-D

Er 9 uker i dag og nesten alle vet det nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du velge litt selv, men jeg tror ikke du har plikt til å si noe før etter 6 mnd. Ta hensyn til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i uke 6 tror jeg det var ;)

Sjefen min er verdens beste sjef, får ikje bedre sjef. Jeg hadde egentlig masse nattevakter i sommer. Men jeg hadde ikje så mye lyst til å gå det etter jeg fant ut jeg var gravid. Og hu sa selv at hu syns ikje gravide skulle gå nattevakter pga risikoen for spontan abort...

Så hun ordet det sånn at jeg heller fikk dag/kveldsvakter istedenfor nattevakter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling...

 

Sist sa jeg det i uke 12...(Visste ikke at jeg var gravid før det, men alle andre visste det...hehe)

 

Har veldig lyst å fortelle nå, men er forsatt i fare sonen med å miste, så venter litt til...

 

Har så lyst å fortelle kollegane...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt på samme sted...men kjedelig hvis man mister... langt på vei er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det dagen etter positiv test, altså da jeg var 3 uker. Måtte det på grunn av type arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nysgjerrig jeg...hva slags type arbeid? Jeg jobber med undommer, og til tider svært utagerende... jeg ønsker ikke å jobbe der lenge under svangerskapet. Hva ville dere gjort?? Møter litt motstand hos sjefen se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kontormedarbeider/saksbehandler... sitter stort sett foran en dataskjerm... Kanskje du burde høre med legen din om ditt tilfelle hvis det er fare for barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det i uke 5, pga jeg var sykemeldt helt i begynnelsen pga hanglende form. Ellers så er du vel pliktig å opplyse det senest 3 mndr før man skal ut i permisjon, tror jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk lenge sykemeldt ved forrige svangerskap, men det var en psykisk påkjenning i seg selv, da jeg ikke følte støtte fra sjefen, og måtte ha masse møter i forbindelse med IA bedriftavtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa det når jeg var 12 uker på vei forresten. Jobbet fram til magen syntes og så turde jeg ikke mere. Det er jo kollegaer som har fått spark og slag og brukket ribbein, fått hjernerystelse, og spark i ryggen på jobb... Synes ikke det er forsvarlig. Men de er ikke så lett når sjefen synes ungdommene er SÅ forutsigbare at det er jo bare å kome seg unna når det smeller... Og om jeg kommer meg unna, hvem skal hjelpe min kollega spør nå jeg... (måtte bare får ut litt frustrasjon...) Jeg er selv 5 uker på vei, så jeg må snart igjennom det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma??? Bare lurer: Anbefales det ikke å jobbe forran PC når man er gravid eller? Jeg vet ikke se... Stråling da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj...gjør det det? kan hende du har rett, har ikke tenkt på det i det hele tatt jeg....litt ugunstig for meg i såfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Jeg har en venninne som jobber i Akutt-psykatrien for ungdom. Hun ble sykemeldt hele svangerskapet pga fare for utagering og slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke...jeg forsto det som om du måtte si det tidlig på jobben pga arbeidet, dermed lurte jeg på om det var farlig for deg...jeg vet ikke altså... ikke uroe deg ift hva jeg sier, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet også med ungdommer da jeg var gravid forrige gang. Vi hadde endel utagering og rusing, og da magen begynte å vises ønsket jeg å bli tatt ut av miljøet. Du har rett på enten tilrettelagt arbeid, eller sykepenger dersom arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg.

 

Jeg ble satt til å skrive rapporter etc, og var fornøyd med den ordningen. Be om et møte med din arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...