Gå til innhold

TFK endelig i hus- tross Tollpost Globe


Anbefalte innlegg

 

Litt irritert over Tollpost i dag, brukte nesten to uker på å få ferdigbehandlet vogna (tok to dager fra Nederland til Oslo), kan ikke skjønne hva som tok så lang tid. Og så er det leveringa da- Tollpost er vel ikke alene om å kreve at folk skal sitte som levende lys en hel dag og vente på at det skal behage dem å ankomme. Det står i papirene at man "avtaler henting", men det er jo litt av et slingringsmonn for leverandørene- ikke akkurat til gunst for kjøperen! Blir jo absolutt en ekstrakostnad å måtte være i beredskap så lenge- har vanskelig for å skjønne at det ikke er mulig å angi omtrentelig klokkeslett engang. Jeg sa f.eks at vogna måtte leveres før et klokkeslett- for etter det var jeg rett og slett ikke hjemme. Likefullt står det på seddelen "foretrekker levering før kl ...". Hadde de kommet etterpå, hadde jeg ikke vært der, enkelt og greit. Til alt overmål kom vogna faktisk flere timer før tidspunktet- hadde det vært så vanskelig å ringe om morgenen og si noe om når de regnet med å være der??

 

Hm.. mulig dette passet best på kranglesiden.. Er nå i alle fall glad den er kommet- fin ser den ut, tror vi blir fornøyd.

Fortsetter under...

 

Hvis du har fått mail fra babyjungle står det info om hvordan du kan følge saksgangen i den. Det er derfor det går å avsløre hvor forsinkelsen ligger...

 

Sendte en mail til babyjungle og gjorde dem oppmerksomme på saken

 

 

Annonse

Ramløsa.

 

Hvilken farge har du bestilt? Jeg skal ha svart og fikk beskjed om at de ikke fikk den inn på lager hos babyjungle før i juli. Har ikke hørt et pip siden de bekreftet min bestilling i slutten av mai.

Jeg venter også på en TFK fra babyjungle. Den ligger i oslo nå. Ringte tollpostglobe i dag og fikk beskjed at den lå til fortolling, og at jeg kunne ta kontakt igjen på mandag hvis jeg ikke hadde hørt noe mer.

 

Trodde poenget med babyjungle var at de fortollet vognen for oss. Når jeg fulgte sporingen så var den tollklarert i Flensburg også. Forstår ikke dette helt. hvor mange ganger skal den fortolles da?

Begynner å bli utålmodig nå...

 

liv i magen: jeg ventet også på en farge som de skulle få inn i begynnelsen av juli (bestillte i mai) Plutselig så kom det bare en mail om at vognen var sendt og vedlagt sporingsnummer.

Hei

 

Ser du fant ut av mailadressen, Nelly:)

 

Først ringte jeg dem, de lovte å ringe rett opp igjen, hvilket de ikke gjorde (fredag). Lang tlfkø. Så fikk jeg brev (tirsdag), om at jeg skulle ta kontakt for å avtale henting. Så fikk jeg melding pr sms om at de hadde prøvd å ringe meg. Men man får ikke besvart smsen, så det er litt rått parti- kjøper må jo vente til man har tid til telefonkøen igjen... Ringte så opp igjen litt senere, stod i tlfkø, og prøvde å få til en mer presis avtale enn "en eller annen gang i løpet av morgendagen". Resten står i første innlegg. De kom på døra, men uten å ringe først- bra jeg ikke var ute en tur...

 

Bestilte en av fargene som var på lager- sahara heter den visst. De er flinke til å svare på mail på babyjungle, så du kan jo høre med dem.

 

 

Nå må dere ikke glemme at dere ikke er de eneste som skal ha varer fra Tollpost i løpet av en dag da jenter!! Mannen min jobber nemlig der...og han har så ofte som 180 pakker i løpet av en dag!! Tenk om han skulle ringt å avtalt med alle kundene?? Det hadde blitt litt av en tlf regning det!!! Så husk at dere ikke er de eneste i verden ;) hehe

Annonse

 

Hei Mazza

 

Sikker på at både mannen din og mange andre i systemet gjør en utmerket jobb- men det kan vel ikke bety at man som kunde ikke kan ha noen forventninger? Tollpost kan f.eks opplyse om hentemuligheten- jeg hadde kanskje foretrukket den. Men det tok altså flere dager fra jeg ringte til de i det hele tatt hadde funnet ut hvor vogna var i systemet- selv om jeg fikk beskjed om at jeg ville bli ringt opp igjen umiddelbart.

 

Det er ikke snakk om å avtale på minuttet heller- sånn ca i løpet av dagen går vel an å antyde? Og å ringe en liten stund før man er der? Og å ikke si at man kanskje kommer på tidspunkter kunden alt har opplyst at man ikke er hjemme..?

 

Noe forbedringspotensial er det, står på det- selv om vogna kom frem etterhvert, og alt nå er fryd og gammen:)

 

 

Tror dere som må vente lenge på vogna bare har vært litt uheldige. Jeg fikk mail om at vogna var sendt en fredag, og tirsdagen etter ble vogna levert. Jeg bestillte også en vogn som ikke var på lager, hørte heller ikke noe før jeg plutselig fikk mail om at vogna var sendt. Men må si at jeg generelt er veldig fornøyd med både baby jungle og tollpost, så jeg nabefaler gjerne endre å bestille via nettet ( man sparer tross alt nesten 2000 kr på en komplett TFK i forhold til fks Barnas hus)

Vurderer å bestille en TFK twinner twist fra nederland, men er litt treg da eg er usikker på gangen i bestillingen. Kan noen skrive ned åssen det fungerer å bestille fra utlandet, tenker da spesielt på betaling, moms, fortolling o.l ??? Og er det noen som veit kor mykje den vogna vil komme på? Evt ka koster den i Sverige? Den koster 7300 der eg såg på den her heime..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...