Gå til innhold

Hvordan tørker dere støv ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker vann og ajax og microfiber klut, men det ligger igjen et støv lag etterpå og tror det fins et bedre alternativ......?

Skrevet

Voldsomt mye vasking i dag....hehe....

Jeg bruker først en sånn "tufse" (Swiffer...heter den vel kanksje) så vasker jeg med en fuktig mikrofiberklut (uten såpe) Har noen møbler i treverk som jeg vasker med grønnsåpe.

Skrevet

Bruker stort sett kun en tørr microfiberklut jeg, føler det tar støvet bra.

Skrevet

Fuktig microfiberklut. Da blir det i alle fall rent nok for meg... :-)

Skrevet

Er ikke poenget med microfiber at en ikke skal bruke såpe?

Skrevet

da MÅ dere prøve swiffer sin støv "dings"

den er helt genial!!

spesielt i bilen, kommer inn i alle krinkler og kroker..og bare å kaste etter bruk!

koster litt første gang når du kjøper det, for !håndtaket" koster litt...men er verdt alle pengene:o)

Skrevet

Jo, og jeg bruker ikke såpe, heller... Men gjerne litt salmiakk, det blir så "ren" lukt etterpå...

Skrevet

Er det den blå støvdingsen du mener?

Sånn har vi også. Helt glimrende!

Men av og til må det vaskes også, og da bruker jeg bare grønnsåpevann og vanlig universalklut.

Skrevet

salmiakk? blir ikke det luktende veldig sterkt?

pleier å bruke litt grønnsåpe når vi tørker støv.

har en del mørkebrune møbler i heltre som ikke skal ha vann, så der bruker jeg kun en tørr klut, en sjelden gang har jeg på litt vann, men da aldri med såpe da grønnsåpe fjerner fettet.

Skrevet

Æh... Grønnsåpe fjerner ikke fett, da. Grønnsåpe tilfører jo fett! Bl.a. derfor det er anbefalt å bruke grønnsåpe på furugulv. :-)

Skrevet

ja..det er den dingsen jeg mener:o)

er helt fantastisk!

over bilderammer og dørkarmer ol, så er det det eneste jeg bruker!

går over tv`en, akvariet og andre blanke flater med microfiberklut og vann en gang i blandt!

sverger til den blå støvkosten!!

Skrevet

Salmiakk?! Lukter jo ikke reint, den bare stikker i nesa, jo!

Bruker fuktig mikrofiberklut, og på skitne flater bruker jeg jif-spray og tørker av med tørr mikrofiberklut.

Men det er jaggu ikke ofte noen av delene skjer, hehe

Skrevet

koster først over men sånn swiffer støv kost. utrolig bra sak. så vaske rjeg over men ajax eller grønnsåpe vann etterpå. og sånn blå jiff piff piff på tvbordet i glass.

Gjest -baremeg-
Skrevet

JIF MICROFIBER - UTEN VANN!!! Tar støv som bare det. Å tørke med våt klut er jo fullstendig dødfødt. JIF tørrmoppklut for gulv er jo også helt supre å tørke støv med, men det blir jo kanskje litt dyrt i lengden da :-) Det får holde å bruke den til gulvet.

Skrevet

En rengjøringsregel er at du skal fjerne tørt med tørt og vått med vått.

Altså fjerner du støv best med sånn swifferdusk eller tørr microfiber. På parkett er det beste å tørrmoppe og kun fjerne flekker med såpevann. Samtidig trives bakterier i vann, så unødvendig bruk av vann gir grobunn for bakterier :o|

Men jeg vasker over med litt såpevann av og til etter støvtørking jeg også, for at det skal lukte litt nyvasket :P Samtidig som hele gulvet får en sveip med våttmopp.

Skrevet

swiffer duster eller tørr microfiberklut.

prøvde å kjøpe noe som ser ut akkurat som swiffer duster på europris. var ikke halvparten så bra engang...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Funker faktisk bra å tørke over keyboardet mitt og tv-en med våtservietter!:P

Skrevet

Jeg bruker Enjo sin støvvott. Vasker avogtil med Enjo fille med vann. Men etter at jeg begynnte med Enjo i hele huset er det blitt mye mindre støv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...