Gå til innhold

Ene dagen gruer jeg meg til fødselen, den andre dagen gleder jeg meg??

Anbefalte innlegg

Er det noen som føler det samme? Jeg har en datter fra før. Hun blir nå 11, så det er en stund siden sist. Jeg hadde forsåvidt en grei fødsel sist. Jeg våknet i sengen av at det var i gang kl 0515 og hun var ute kl 0730. Hadde store smerter da alt skjedde så fort, pluss jeg følte at alle rundt meg hadde det så travelt at ingen egentlig brydde seg om hvordan jeg hadde det. Fikk lystgass for å dempe de verste smertene. Hvor mye det hjalp er vanskelig si. Jeg ble klippet i siste press ri, og barnet var ute og da jeg skulle sys igjen mente jordmor at jeg ikke trengte bedøvelse pga at jeg var bedøvet av alle smertene allerede. Det gjorde fryktelig vondt da hun sydde. Jeg var ikke redd for fødselen sist gang, for da hadde jeg ikke noe å sammenligne med. Ingen forventninger. Mens denne gangen dukker det opp minner fra sist. Kjipt! Jeg vet at det er viktig å fokusere på det positive og opplevelsen av å faktisk føde et barn og hvor fantastisk det skal bli. Men så dukker denne redselen opp... Jeg skal være menalt forberedt når tiden er inne og føde dette barnet med fødelyst!! Godt å få det ut.. :-)

Fortsetter under...

Det er nok sånn det skal være. Har også ei jente fra før, hun er bare to år, så her er minnene friske:-) Tror det er kroppen sin måte å forberede en på, man skal grue seg litt og, da er man mer "beredt", og som du skriver når det gikk så fort sist fikk du det nesten ikke med deg. Nå tenker du mye på det og blir mentalt klar.

Jeg også gruer og gleder meg om en annen. Har nok som de fleste fortrengt de værste smertene, men seiers-følelsen når vi kom i mål slår alt!! Jeg synes også at det værste med hele fødselen var etterpå, når morkake og sying gjensto..

Ønsker deg masse lykke til,det kommer til å gå kjempefint!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...