Gå til innhold

Står over et jævlig valg!!


anrø

Anbefalte innlegg

Hei!!Står over noe av d verste vi kvinner kan oppleve i livet. Har valget mellom ta bort barnet i magen(6+2) eller at samboern tar livet sitt. Han orker ikke å leve hvis jeg fortsetter svangerskapet.Det er pga økonomiske problemer. Hater å tenke på tanken med å fjerne livet i meg. Har vært gjennom 2 sa og 1 ma. Ma opplevde jeg på mai. D er eksn til min sambo som kan for de økon.probl.Vil jo ikke være alene m ansvaret,har to barn fra før,og attpå til hvis han gjør slutt på livet. Hva i helvete skal jeg gjøre?Sorry banninga,men jeg er fortvila.Er redd forholdet går til helvete hvis jeg velger å ta det bort. er redd jeg kommer på psykiatrisk avd hvis jeg fjerner d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff for en tragisk situasjon du er kommet i! Jeg råder deg til å søke hjelp. Ta kontakt med legen din og forklar situasjonen, så kan han evt hjelpe deg eller henvise deg vidre til noen som kan bidra med å finne en løsning som kan passe for dere begge. En slik innviklet og alvorlig situasjon synes jeg krever ordentlig rådgivning og hjelp!

 

Ønsker deg lykke til! Håper situasjonen ikke ser så mørk ut etterhvert!

Klemmer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der hørtes fælt ut anrø.. Men kan det ikke være en ide å ta det opp med familievernkontoret i din hjemkommune eller noe liknende (sosionom?). Evt ta kontakt med fastlege. Det høres ut som en fortvilt situasjon for dere, i allefall siden barnet er noe dere har forsøkt på lenge.. Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å kontakte Stiftelsen Amathea.

Stiftelsen Amathea er en landsdekkende helsetjeneste.

Stiftelsen Amathea tilbyr:

– informasjon og veiledning ved valg knyttet til svangerskap og abort

– samtale underveis og etter fullført svangerskap

– samtale før og etter abort

 

Du kan ringe på tlf.: 815 32 005 fra hvor som helst i landet

 

Telefon: 815 32 005

Fax: 22 47 80 20

e–post: [email protected]

 

Kontaktperson:

Direktør Hildegunn Bomnes Tlf: 22 47 80 10

Mob: 91 89 49 73

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi . Dette hørtes ikke bra ut .

Men om han truer med selvmord om du beholder barnet synes jeg ikke han virker som en stabil person . Jeg tror , om du ønsker å fortsette med forholdet til denne mannen , så bør dere ta dere en tur på familievernkontoret . Jeg vil også anbfale Amathea - rådgivningskontoret for gravide . Førsøk uansett dette FØR du gjennomfører en abort på et barn du ikke ønsker å ta bort .

Forholdet trenger ikke gå til helvete , men det er kritisk og viktig at dere får snakket sammen om dette , helst med en terapeut tilstede . Du skal IKKE gå igjennom dette alene . Hjelpen er bare et telefonnummer unna .

Sender deg alle mine gode tanker og styrkende klem , ; vær en tøffing nå , dette skal du/dere klare .

 

E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bør få han med å snakket med en lege som om det dere går igjennom. GJerne få han henvist til noe krise hjelp.

Dette er ikke noen bar måte idet hele tatt å håntere situasjonen på.

Det gjelder tross alt deg og, pluss et lite liv, ikke bar han.

Men det er nbok bare det at han blir så fortvilet at han bare truer med det, sjeldent di som skriker høyest gjør noe aktiv for å prøve å ta sitt eget liv.

Har faktisk vært inoenlunde den samme situasjonen, borteset fra at jeg ikke var gravid, det handlet om helt andre ting.

Men jeg gikk til slutt, han lever idag og har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjør det som føler riktig for DEG!! ta det valget DU kan leve med. unnskyld vist jeg høre krass ut,men jeg mener at vist din sambo er så sinnsykt redd for å bli pappa med alt det innebærer av ansvar så skulle han ha tenkt på det FØR han hadde sex med deg!! sex kan føre som sagt til graviditet,selv med prevansjon. nå kjenner jeg jo ikke dere,å vet jo ingenting om deres økonomiske situasjon. men blir du alenemor har du rett på økonomisk støtte,og event bidrag kan dere ordne privat mellom dere! ikke ta abort bare for at han truer med selvmord,fy f for en egoistisk type!!husk du er ikke ansvarlig for hans handlinger.skjønner du elsker han,men en behandler ikke en en elsker sånn som han gjør! håper virkelig det ordner seg for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi hva er det for noe å si da? huff ikke noe bra situasjon.tror nok ikke jeg hadde villet tatt abort nei iom at du har mistet 3 ganger. hvorfor er det x-en som forårsaker øk.prob.? tror du virkelig han tar livet sitt om du fortsetter?? kjære deg,barnet krever ikke så mye økonomisk det første året,iom att du har 2 barn fra før av så regner jeg med at du har det meste du trenger.tenk på det du!! prøv å forklare det til mannen din,har jo nesten 2 år på å få fikset økon. da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo fikk vite idag at han må regne med å betale mye,så han vil ikke ha barnet nå.Sier han flytter da. Og at han kommer til å klikke helt og gå på trygd. Alt dette er eksn sin feil.Hun og han hadde et lån i hans navn,men ho har gidd faen å betale på d. Har jo ikke lyst å ta abort i det hele tatt,men vil ikke at han skal gå til grunne.Elsker han jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, ikke lett situasjon. Du / dere trenger helt klart snakke med noen profesjonelle. Men en ting mener jeg virkelig: ikke ta bort barnet om du ikke oensker det!!! Jeg tror du vil angre resten av livet om du gjoer det mot din vilje. Det er hundre prosent ditt valg! Uansett hva slags trusler han maatte komme med (og for en forferdelig situasjon han setter deg i, ved a stille deg overfor et slikt dilemma!!! Veldig egoistisk, unskyld at jeg sier det...)

Oensker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ville nok i hvertfall gått til familieterapeut, om jeg var dere. Godt å kunne ha noen utenforstående til å hjelpe seg i en slik vanskelig situasjon. Skjønner at han er i en vanskelig situasjon nå, men kan vel hende han ombestemmer seg når han bare får alt litt på avstand. Barnet var jo ønsket i utgangspunktet. Gå til banken eller noen som kan gi økonomisk rådgivning. Banken er interessert i å få pengene sine, og er som regel greie med å finne løsninger som både dere og banken kan leve med. Man har vel rett til en time gratis hos advokat også, er det ikke slik? En advokat vet kanskje om gode løsninger med tanke på det økonomiske, og om han har noen rettigheter med tanke på eksen og slikt. Uansett, lykke til. Håper du klarer å velge det som blir rett for deg. Følg hjertet ditt, og ikke gjør noe du kan bli angrende på senere så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dum?Hva skal du med sånn udugelig og ubrukelig mann?Skal du drepe ungen din pga han er en idiot?Hva slags økonmiske problemer han har? Det er Norge for faen,ikke Somali!Det er ingen som sulter i hjel her!Med alt støtte dere nordmenn får her det er tåpelig og snakke om sånt.Finn deg en ordentlig mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig urimelig ultimatum han har stilt deg ovenfor! Det første jeg tenker er at kjæresten din som tydligvis ikke er helt stabil kommer til å true med å ta livet av seg ikke bare denne gangen, men hvis dere blir uenige eller kommer i en vanskelig situasjon en annen gang. Du har ikke ansvar for hva han velger å gjøre med sitt liv, det må han dessverre bestemme selv, barnet i magen din på den annen side HAR du ansvar for. Det er det bare du som kan velge om hun/han får leve. Sånn som jeg ser det må du ABSOLUTT ikke la deg presse til å gjøre noe du ikke vil på en sånn bakgrunn! Det lønner seg aldri å gi etter for slike trusseler.Tror ikke du kan ikke stole på en som truer deg til et slikt valg. Uff! For en situasjon... Pass på deg selv, barne dine trenger deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter for gode råd.Setter pris på det. Godt å få støtte. Er sikkert ikke alene om å måtte velge. Jeg trodde jo at jeg mistet barnet på lørdag etter en voldsom krangel.Beynte å blø litt,men så ga det seg dagen etter.Var ikke klumper.Så tok jeg test for to dager siden.Den var knallpositiv.Kvalm og uggen er jeg.Tror at barnet er så sterkt at det overlever det vonde tiden jeg har vært igjennom.Har fått time til ultrl.24.juli.Vet ikke om jeg skal dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! en slik situasjon kan ikke kjæresten din sette deg i. hvordan vil det være for deg å leve videre med ham, og tenke på at du tok abort pga hans trusler? kjæresten din er i bunn og grunn ansvarlig for eget liv, og jeg er enig med de andre her, at hvis han "lykkes" med denne trusselen, er det noe han kan bruke flere ganger. han opplever dette sikkert reelt, er redd for at han vil ta livet sitt, men han kan nikke "lære seg" å bruke slike argumenter når han er desperat og fortvilet. Da man han søke hjelp, snakke med deg og profesjonelle. du/dere trenger ikke henvisning fra lege for å få time på familievernkontoret der dere bor, du kan bare møte opp. jeg ville dratt alene i første omgang, du trenger sikkert noen å snakke med dette om, og få han med også når han er klar for det. men det er jo ikke bare han som trenger hjelp, du befinner deg også i en grusom situasjon!! Igjen, pass på deg selv og barna dine!!! klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp høre fra samboern at eksn hans har muligens lymfekreft. Han sa at han ønsket ikke eksn død.For de har jo en datter sammen. Han syntes synd på henne. Jeg sa jo igår at dama kunne bare vært død for min del.Når hun gjør slik at jeg må velge mitt ufødte barn bort. Nei dette begynner å bli for mye for meg snart. Lymfekreft er jo alvorlig. Men æjeg får ikke til å ha medlidenhet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anrø!

Nå har jeg ikke lest alle svarene du hr fått og svart på nedover her, men vil bra si en ting, og det høres kanskje litt krasst ut, men overhodet ikke ment sånn da..;

Enhver voksen person har ansvaret for sitt eget liv!

dvs ditt ansvar er og blir ditt eget liv (og det livet som lever inni magen din). samboeren din sitt liv, har han fullt og helt ansvar for selv! Jeg synes det er utrolig slemt gjort av han å legge ansvaret over på deg!

 

Men selvfølgelig, skjønner jo at du synes det er en fæl situasjon, og det er jo en fæl situasjon, men hva du enn gjør, så kan du ikke tillate deg å ta ansvar for samboeren din på en slik måte! Av og til må man rett og slett bare være egoist, og gjøre det som føles rett for deg!

DU må tenke på hva som er riktig for DEG, og så får samboeren din ta ansvar for seg selv og sine handlinger..

 

Lykke til uansett hva du kommer frem til!

 

Klemmer fra

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei anrø...ville bare si at d du opplever nå har jeg også opptatt...min mann trua meg me at visst jeg beholdt barnet jag bar på så kom han til å ta livet av seg for han ville i d ene øyeblikket ha barn å i d neste ikke..men jeg ble nå gravid å da strålte han men 1 uke etterpå så ville han ikke ha d så d var da truslene kom...jeg sa at jeg valgte ikke bort barnet nå å kom til å beholde d å d gjorde jeg,han lever den i dag han..men jeg er alene me barnet da men,vi klarer oss kjempe fint...så trist at du har kommet i samme situasjon men pass på at han ikke manipulerer deg til atl mulig for d virker d som om han gjør nå me alt dette x dama styret som ikke du kan gjøre noe med..å er d me hun virkelig sant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kinkig situasjon du er i. Men du skal IKKE tenke på andre i en sånn situasjon!! Tenk på deg selv og hva DU vil! Jeg sto også overfor det valget, men jeg ble støtta av barnefaren og vi er ikke et par engang (eks forlova). Jeg skal være alenemor (bo alene m/barnet) og gleder meg mer enn noen gang. Vær snill å behold ungen.. for din egen skyld!

 

Ellers må jeg bare si lykke til, og håper alt går bra med deg og den lille.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tulle-innlegg ell? Siden det skjer såå sinnsykt mye dramatisk på kort tid mener jeg..

Bare jeg som reagerer? Uansett,om dette er seriøst,så håper jeg du finner ut av det. Ingenting av det vi sier har noe å si uansett. Ditt valg til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om faren til dine to andre barn vet at du og barna hans lever med en så ustabil mann? I så fall syns jeg det er din plikt å fortelle det til han. Jeg syns det er uannsvarlig av deg å utsette ungene dine og hans for denne mannen. Om han er en slik som truer med selvmord vet du ikke hva han er i stand til å gjøre mot dine andre barn.

 

Jeg ville ikke vært i tvil om hva jeg ville gjort. Jeg ville tatt med meg barna og maven og flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenta som skrev hovedinnlegget.

 

Her er et tips fra ei med erfaring om ustabile menn..har noen år på stussen og vært i et par "jeg tar livet mitt" - forhold.

 

 

KOM DEG BORT!

 

Ikke la han dra deg ned fordi han er ustabil! Men..mange sa det til meg også..jeg hørte ikke etter,og fikk heller ikke opp øynene før jeg virkelig var ute av hele forholdet.

 

For din egen del, barnas del.. gjør det slutt. Tro meg, dette er ingen gagnet med. Og ikke syns synd i han (enda jeg vet du gjør det uansett hva andre sier) Slike menn er ikke bra, og de kan i værte fall spille på at du er omsorgsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å legge press på noen ved å true med å ta livet sitt er en helt forferdelig ting å gjøre. Du bør ikke la deg true eller presse av det. Få ham heller til å gå til psykolog eller gå til familierådgivning sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok støtte de som skriver inn ovenfor her!

Jeg ble presset til å ta abort av samboern min her for 3 år siden. Det var noe av det verste jeg noen gang har gjennomgått!!! Jeg våkna etter aborten med et hyl og masse grining om at babyen min var død! Sleit i mange måneder med den avgjørelsen der. I tillegg da jeg blødde i flere mnd etterpå og legen lurte på om jeg kanskje var gravid igjen så sa han det at hvis det var tilfelle så skulle han til plata, kjøpe seg en real dose heroin og kaste seg utfor ring 3! Det var ikke morro å høre! hadde jeg ikke bodd så langt unna familien som jeg gjorde, så hadde jeg nok gått fra han før han pressa meg til aborten!

Vær egoistisk og tenk på deg selv! For hvis han truer med dette nå under et svangerskap, når kommer han til å si det samme igjen?? Hvis du kaster Donaldsamlinga hans?? Vil du virkelig utsette deg og barna dine for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...