Gå til innhold

Er det noen Diabetikere her inne

Anbefalte innlegg

Ville gjerne bli kjent med noen da dette er førstemann og jeg føler meg helt grønn for første gang. Har venninner med barn men ingen dia. mennesker. Er 26 og har hatt Diabetes i 20 år, siden aug.87. Har termin 28 okt, og skal føde på ahus. Er 25+4. Er jeg alene eller er det flere diabetikere som skal ha barn????

Løven80 & kickbokser'n

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9816535-er-det-noen-diabetikere-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Nei,du er nok ikke alene her inne som diabetiker,det er et par av oss visst ikke jeg tar helt galt..Viktig å ha noen å dele erfaringer med siden vårt svangerskap ofte kan være ganske spesielt.

Selv har jeg termin 18 august. Og må si at diabetesen har preget så og si hele svangerskapet,så merker at kroppen begynner å glede seg til å føde og kunne slappe av igjen..(vet at fødsel og amming og lign også vil bære preg,men må jo ha et mål for nå ;) )

Jeg skal føde på SSK..

Ja det blir veldig mye annet som står i fokus. Ikke bare det å shoppe baby ting og kose seg. Det er jo ganske mye jobbing, ikke at jeg klager for jeg har ingenting å klage på. Men de som ikke har ting som styrer svangerskapet vet ikke hvor heldige de er. Men som sagt klager ikke fikk jo sukkersyke for 20år siden så jeg vet jo ikke hvordan livet er uten. for det husker jeg serriøst ikke. men jeg ville ikke bytta med noen. La forresten ut samme innlegget på kompliserte svangerskap også. Fikk noen svar der og. Godt å vite at man ikke er alene

Hei på deg,

du er ikke alene! Jeg har hatt diabetes siden 82, og er nå gravid med mitt 4. barn! Så som du ser har ikke all jobbingen tatt knekken på meg, her får jeg de barna jeg har lyst på uavhengig av diabetes eller ei. Har termin 29. desember, så blir en julebaby dette. Må ellers si at det går lettere nå enn i tidligere svangerskap, hovedsaklig fordi jeg ar byttet til Lantus som langsomtvirkende insulin. Tidligere måtte jeg ha på vekkerklokka 1-2 ganger pr natt for å være sikker på å ikke få føling og gå i koma i løpet av natten. Blodsukkeret varierte mye, og kjente følinger dårlig når man ligger med gjennomsnittsblodsukker på 5-tallet. Med Lantus holder blodsukkeret seg stabilt over natten, og jeg har faktisk sovet natten gjennom nesten hver natt hittil!

Uansett, manglende nattesøvn og mye arbeid med diabetesen, når jeg ser på barna mine var jobben absolutt verdt det!

Skal ellers føde på Rikshospitalet, og går der til kontroll hver 14. dag gjennom hele svangerskapet. Samme opplegg som ved alle svangerskap tidligere også. Tar mye tid, men bra oppfølging!

• 5 uker senere...

*lettet* Fant endelig et forum med gravide og diabetes!

Jeg er 18 og har hatt diabets siden jeg var 4. Jeg hadde en SA i beg./midten av februar og trodde jeg var ca 9 uker på vei. Viste seg at fosteret døde helt i starten av svangerskapet. Vi har enda ikke blitt gravide på nytt :/

Hvordan har svangerskapene deres vært, og har noen av dere hatt SA?

Takk for svar :-)

Jeg er type 1er siden 2003, fikk mitt første barn i 2005, og venter nr. 2 i mars:) så vi er flere i samme båt.

Med nr. 1 var jeg veldig syk og nesten sengeliggende hele svangerskapet.. men nå er alt mye enklere, kaster opp bare et par ganger om dagen.. blodsukrene er litt ustabile om dagen... men stort sett så går det greit.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...