Gå til innhold

Hørt man skal være forsiktig med skinke. Hvordan er det med bogskinke i hermetikkboks?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hørt man skal være litt forsiktig med skinke. At den bør være ferskest mulig. Tenkte jeg skulle lage med en salat med masse gode grønnsaker i, og ha oppi bogskinke i hermetikkboks.

Er det helt greit å spise den? den er jo ikke så fersk da.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laget pastasalat med skinke fra boks på mandag, har ikke hørt at det skal være noe farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at man ikke skal spise skinke iallfall.. Da står jeg bare igjen med syltetøy og leverpostei jeg da om jeg ikke skal få spise skinke heller. Hehe! Sjekk www.matportalen.no om du er usikker. Men jeg tror det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. tusen takk for svar! Bare hørt om de som spiser skinke i noen få dager etter at den er åpnet, så vil de ikke spise mer pga at den da ikke er fersk lenger. Derfor jeg spør da ettersom den i boks ikke er like fersk.

 

Da skal jeg lage meg en god salat med hvitløksbrød til. Nam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekeskinke skal man vel helst styre unna, men kokt skinke har aldri jeg hørt at gravide bør være forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett spist skinke som hadde vært åpna noen dager.. Sur skinke? Ikke no som er værre enn det! :P

Men spekeskinke skal man vel være litt forsiktig med om det har ligget i romtemperatur og sånn. Men de du kjøper i kjøledisken på butikken som er forseglet er visst helt ufarlig. Alle jeg kjenner spiser det meste de har lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at man helst skal unngaa spekeskinke er at den ikke er kokt eller stekt, dermed kan bakterier lettere overleve - samme om den er vakumpakket eller ikke. Har riktignok hoert flere debatter her inne om det evt. er greit om den har vaert fryst ned o.l., men det vet jeg ikke noe om!

 

Kokt skinke skal dermed ikke vaere noe problem, og saa vidt jeg vet er det ikke noe problem med hermetikkbokser.

 

Som noen av de andre sier over her skal man nok vaere litt forsiktig med mat/forpakninger som har ligget aapen mange dager i kjoleskapet, igjen p.g.a. bakterievekst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...