Gå til innhold

Hei jenter!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi begynne og lage litt liv her inne igjen? har vært dødt en god stund!!

Kan jo ha en liten presentasjonsrunde?

Hvem vi er, hvor gamle vi er, hvor vi kommer fra og hva vi driver med?

Og kanskje noen ord om hvorfor vi er alenemødre og hvordan situasjonen er nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempegod idè, har vært fryktelig stilt her inne i det siste ja.. så jeg begynner likegodt jeg da!

Jeg heter Inger-Helene og er 18 år, kommer fra en plass som heter Mo I Rana : ) Går allmennfag hvor jeg har sisteåret igjen. Har menstermin 28.november, og UL termin 4.desember. Har vært på ultralyd to ganger, og det ser ut til at det er en liten gutt som svømmer rundt inni magen min!

Hadde ikke planlagt å bli gravid - gikk på p-piller og allting, så det kom som et lite sjokk da jeg påskeaften testa positivt. Etter mye tenking og lange netter bestemte jeg meg for å beholde. Gleder meg kjempemasse til å bli mamma!

Barnefar og jeg var kjærester i litt over et år, før det ble slutt. Men, vi holdt kontakten og var veldig av og på i et halvt års tid - det resulterte da i at jeg ble gravid. Han ville at jeg skulle ta abort, men sa også at han skulle stille opp og støtte meg 100 %. Snakka ei stund om at vi kanskje skulle prøve på nytt, men det utgikk med høye kneløft : P Per i dag så ønsker han ikke noe kontakt med verken meg eller barnet, og velger å prioritere sin 15 år gamle kjæreste (han blir selv 21 i år), som han ble sammen med i samme tider som jeg ble gravid. Dette er egentliv en veldi komplisert greie - noe mange av dere sikkert kjenner til!

Men, jeg har det veldig bra, har ingen "sånne" følelser for han lenger, noe som er utrolig deilig for da klarer jeg å bare kose meg med graviditeten uten noen bekymringer :)

Ble litt langt dette, men håper flere blir inspirert til å skrive om seg selv ;) Har forresten lagt ut magebilde i dag :D hihi!

Klem til alle tøffe jenter der ute <3

Skrevet

Heisann.

22år, Østlending. Ikke alenmor riktig enda, men håper nå at lillegutt bestemmer seg for å komme ut en av de nærmeste dagene:)

Har fortsatt et veldig godt forhold til pappa`n til junior selv om vi ikke er sammen. Laaaang historie som utspiller seg over de to og et halvt siste årene, men vi fungerer dessverre ikke godt nok sammen som et par (per dags dato hvertfall.) Derfor har vi bestemt oss for å fungere som foreldre og samarbeide uten å være et par - da vi tror dette er det som blir gunstigst for lillegutt så vell som oss selv der vi er nå. Tror dette blir en veldig god løsning for oss og den beste for junior:) Gleder meg supermasse til å hilse på han som har okkupert magen min den siste tiden:)

Skrevet

hei!

Jeg er 20 år og kommer fra bergen.

Jeg fant ut at jeg var gravid en gang i januar.

Kjæresten min var overhode ikke enig i at jeg skulle beholde, og det var vel der problemene startet. Så siden den gang har vi vært veldig av og på, en uke har vi det veldig bra, de tre neste har vi det ikke bra.

Det virker som om han er litt mer innstilt på at han skal bli pappa nå, og i det siste har han faktisk blitt litt mer interessert. Likevel er det mye som mangler for at vi skal kunne ha et forhold, ikke minst med tanke på at det faktisk ikke bare er oss to og tenke på lengre.

Og jeg må innrømme at jeg fremdeles håper på at ting kan bli som det en gang var. tragisk men sant:p

Ellers er jeg nå i uke 30, og gleder meg til lille jenten kommer en gang i september/oktober:)

Skrevet

Jeg er 26 år og bor i Oslo, men flytter snart til Lillestrøm.

Her har forholdet til barnefaren vært ok i mange år, men det ble slutt for ca. 1 år siden fordi han var utro. Etter å ha kommer meg videre begynte spurte han om en ny sjanse i september i fjor. Jeg var ikke villig til å gi ham det, men etter 3 måneder med bønn om giftermål og familie og "jeg skal bruke resten av livet på å vise at jeg kan være trofast" ble vi sammen igjen i begynnelsen av desember.

At jeg ble gravid i februar var absolutt ikke planlagt. Vi har alltid hoppet av i svingen, og siden jeg akkurat hadde hatt mensen tok vi for eeeen gang skyld sjansen. Dagen etter hadde jeg på følelsen at jeg var gravid, og uken etterpå viste en graviditetstest svaaakt positivt.

Da ville han plutselig ikke høre snakk om barn og foreslo abort, noe jeg sa var heeeeelt uaktuelt. Greit, da fikk vi klare dette sammen allikevel mente han. Da jeg var i 3. måned var han utro igjen, med en dame på over 40. Nå spiller jo alderen hennes liten rolle, men hadde det vært en ungløvinne på 19 eller 20 skulle jeg i det minste skjønt greia litt.

Vel, enden på visa blir at jeg flytter inn i min egen leilighet 1. august selv om meningen var at jeg skulle flytte inn til barnefar (vi har bodd hver for oss siden det ble slutt for et år siden).

Han er jo veldig lei seg og prøver å gjøre det godt igjen, men jeg ser også han egoistiske sider, og vesla i magen kommer foran ALT. Jeg er innstilt på å ha et godt forhold til ham fordi vi tross alt skal ha et barn sammen, og i tillegg jobber vi på samme sted. Jeg er jo glad i fyren, utro eller ikke, men jeg vet jeg klarer meg utmerket alene. Det er vesla som kommer først, og sånn vil det alltid være fra nå av.

I mellomtiden må jeg si det bor en liten djevel i meg, og jeg nyter litt å se han patetiske forsøk på å fange meg i garnet sitt enda en gang.

Skrevet

da kan vi arr. kafe treff i Lillestrøm:)

Skrevet

dytter litt så vi holder denne oppe i tilfelle flere føler seg kallet til å fortelle litt kort om seg selv:)

Skrevet

Treff i Lillestrøm høres veldig bra ut:)

Skrevet

Når har du termin?? - skal du føde på Ahus?

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Jente 29 år, har en sønn på 10 år fra før som jeg har vært alene med noen år. Ble gravid i desember 06 med en jeg datet en periode, ikke planlagt men valgte å beholde alikevel.

Har termin ca. 30 aug og hun er en liten jente.

Jobber som IT-konsulent, utdannet coach og bor i Enebakk. Har akkurat gått ut i permisjon nå og rågleder meg til å ha et friår hjemme med barna mine!! :D.

Velger å ha et så godt som mulig forhold til pappaene, og har bestemt meg for å ikke krangle med pappa'n til prinsessa EVER! Så da får jeg heller anstrenge meg litt for en god tone. Livet er for kort til surmuling, og resten av mitt liv skal jeg bare nyte!! Kanskje drømmeprinsen dukker opp en dag oxo... ;)

Skrevet

Jeg er 22 år og kommer fra sør-trøndelag. Blir alenemamma til ei tuppe i september og gleder meg masse til ho kommer:) Jobber som hjelpepleier til vanlig, men er sykmeldt nå.

Jeg venter på en kjæreste, men må nok vente til lilletuppa er født nå da kanskje. Vi får se hva tiden bringer;) Vil iallefall prøve å finne noen når tiden er inne igjen:) Jeg er glad i pappa'n til jenta, men han er ikke glad i meg, så da vet vi hvor den historien endte;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...